כל מנהל, על מנת שיגשים את מטרות העסק שלו, צריך לדעת קודם כל כיצד להתנהל ובאיזו
שיטת עבודה לבחור. שיטת העבודה משמשת ככלי חשוב המאפיינת את דרך פעולתו של העובד,
של העסק עצמו. שיטת העבודה כוללת את המטרות השונות, אליהן רוצה הארגון או העסק
להגיע, היא כוללת התייחסות לבעיות השונות, בהן עלולים להיתקל במהלך הדרך, וכן
התייחסות לצרכיו של העסק או הארגון ובנוסף גם את האופן שבו ניתן יהיה לעשות זאת (האופן
בו ניתן יהיה להגשים את המטרות, כפי שאלו הוגדרו מלכתחילה).
כיצד יודעים האם שיטת העבודה על פיה פועלים, אכן נכונה?
גם אותי, מבחר רב של אפשרויות או דרכים לפעול, עשוי לבלבל. אם אתם כמוני, ומתלבטים
באיזו דרך לבחור, או, למשל, איזו שיטת עבודה יכולה להתאים לכם, הרי שהדרך למציאת
התשובה, פשוטה. לאחר הגדרת מטרותיו של העסק, התייחסות לכל הבעיות או הצרכים השונים
וכן יישום דרכי הפעולה, מגיע השלב החשוב והוא בחינת המצב כפי שהוא בשטח: ביצוע
בדיקות נדרשות, בקרת איכות, ובהתאם – נקיטת הצעדים המתאימים (האם להמשיך בשיטת
העבודה הקיימת, אולי לשפר אותה, או לבחור בשיטת עבודה אחרת, טובה יותר).
העברת שיטת העבודה באופן נכון על מנת ליישם אותה כנדרש
על מנת להבטיח כי שיטת העבודה אכן תקדם את הארגון או העסק ותביא להשגת מטרותיו, חשוב
להנחילה לכלל העובדים ובאופן הנכון ביותר, כאשר ישנן מספר רב של דרכים להנחיל את שיטת העבודה הנכונה. מצגות, למשל, הן אחת הדרכים לעשות זאת.
שיטת עבודה הכתובה באופן ברור, מדויק ומתאים, תהיה נכונה הרבה יותר מכזו שנעשית
בעל פה. שיטת עבודה כתובה כוללת נהלי עבודה שונים, נהלים הכתובים באופן שאינו
משתמע לשני פנים. שיטת עבודה כתובה מאפשר לתעד גם תהליכים שונים ולבצע שינויים,
בהתאם לצורך. בנוסף, העובדה שהיא כתובה באופן רשמי, הופכת אותה לנוהל לטווח הזמן
הארוך ולא התנהלות זמנית או חד פעמית. חשוב לזכור גם, שמדובר בתוכן המיועד לכלל
העובדים. ולכן, כדי להנחיל אותו, יש לוודא כי כתוב בשפה ברורה, מאורגנת ומובנת לכך אחד ואחד מן העובדים.
כך או כך, אופן ההתנהלות של כל עסק ושיטת העבודה, בה הוא בוחר, נעשית בהתאם לאופיו וסגנונו של העסק.
אולם, כל שיטה שתהיה, יש לבחון אותה לעומק, ולוודא כי אכן מאפשרת להגשים את
מטרותיו של העסק או הארגון וכי אפשרית באופן קבוע ולטווח הזמן הארוך. הנחיות
ברורות, כחלק מנוהל עבודה ושיטת עבודה המיושמת על ידי כלל העובדים שלכם, תביא להצלחתו
של הארגון או העסק שלכם.