הדרך הטובה ביותר לתעד מציאות היא בתמונות. מי מאיתנו לא שמע את הפתגם "אין טוב ממראה עיניים"? או "תמונה שווה אלף מילים”? הפתגמים הללו הם אמנם שחוקים, אולם אין שחיקתם עושה אותם לפחות נכונים! הצילום הוא מדיום מקצועי אמנותי אשר (בשונה מאמנויות אחרות) משמש בחיי היום יום ככלי שיווקי לכל דבר.
צילום
למרות שהטכנולוגיות המודרניות מאפשרות לשנות, לערוך ואף לפברק תמונות, מדיום הצילום נחשב למדיום אמין שמטרתו תיעודית. הזיכרון הוויזואלי שלנו הוא תחום הזיכרון המפותח ביותר, לעיתים אנו זוכרים פנים או מקום למרות שאין אנו זוכרים שום אלמנט אחר המתחבר לאותו לזיכרון. לתמונות יש את היכולת המופלאה לכל הדעות להחקק במוחנו לאורך שנים.
מדיה דיגיטלית
קבצי מדיה דיגיטלית יכולים להיות קבצי מוסיקה, תמונות, תוכן ווידאו. הייחוד של מדיה דיגיטלית הוא הנוחות שבה - היא נוחה לעריכה, אחסון והפצה. יתרונות אלו הופכים את הצילום הדיגיטלי לנוח ביותר לשימוש למטרות שיווק ופרסום. תמונה טובה לא רק מתעדת את המציאות הקיימת אלא גם משדרגת אותה לכדי מציאות אסתטית יותר. זוהי בדיוק הסיבה לכך שצילום מוצר שיווקי יכול להפוך גם מוצר לא אסטתי למוצר יפהפה. הצלמים המקצועיים בתחום מצליחים ליצור תחושת אינטימיות עם המוצר. תחושת הקרבה שבתמונה עוברת למביטים בה וגורמת להם להתחבר למוצר. מחקרים מוכיחים כי רוב ההחלטות שאנשים עושים נעשות על בסיס רגשי תוך דקה מהזמן בו הם נחשפים למצב מסויים. על כן צילום שיווקי איכותי היוצר חיבור רגשי למוצר דרך תמונה יכול למכור אותו בצורה יעילה במיוחד.
התיוג שלנו למוצרים נעשה על ידי חיבור המוצר לאימג' (תצלום) חזק ולוגו קליט, כאשר החשוב ביותר הוא האימג' ! צילום מוצר טוב יהפוך מוצר טוב למוצר נמכר.
ענת זילברמן גנדלין מתמחה בצילום סטודיו שיווקי, צילום תכשיטים,צילום מוצרים,פורטרטים ועוד.