מדינת ישראל מתמודדת בשנים האחרונות עם בעיית תדמית בינלאומית קשה, הנובעת מהאירועים המדיניים והצבאיים באזורנו. לתדמית זו השפעה ישירה על הביצועיים הכלכליים של ענף התיירות בישראל. כיצד יכולים המדינה והענף להתמודד עם השפעות אלו ומהם הכלים המקצועיים העומדים לרשות מעצבי המדיניות הינה סוגיה מורכבת.
בניסיון לתת מענה לסוגיות דומות ממשלות רבות החלו בשנים האחרונות לעסוק בגיבוש תדמיתן הגלובלית במטרה לפתח את מדינותיהם כמותגים. בעקבות המהפכה התקשורתית של ראשית המאה ה-21, למה שחושבים על המדינה השפעה מרכזית במגוון תחומים.
בתחום הכלכלי – סיכויי הצלחת היצוא התעשייתי והחקלאי, אטרקטיביות כאתר תיירות או כמוקד להשקעות בינלאומיות, ודירוג אשראי המדינה בשווקי ההון הגלובליים.
בתחום המדיני – היכולת ליישם מהלכי מדיניות ממשלתיים, תוך יצירת מינימום התנגדות בינלאומית.
ברור כי אין מדובר אך ורק באיתור לוגו וסיסמה עבור המדינה, או בשיווקה בדומה למוצרי מדף בסופרמרקט, אלא בתהליך אסטרטגי מעמיק וארוך טווח (כולל הבנת תפיסות קהלי היעד), שיקבע כיצד מדינות תתחרה זו בזו (לא בהכרח באמצעות כלי פרסום קלאסיים), תוך אפיון שאיפותיהם.
זהו כלי ניהולי, באמצעותו ממשלות וגופים ציבוריים מנהלים את מערכות קשריהם עם הסביבה הפנימית והחיצונית למדינה . כיצד מנהלים את מותג המדינה, הינו תחום המרתק בשנים האחרונות הן אנשי אקדמיה, הן אנשי ממשל והן גורמים עסקיים במדינות רבות.
Nation Branding. Nation Branding is a field of theory and practice which aims to measure, build and manage the reputation of countries (closely related to city branding and regional branding). It applies some approaches from commercial brand management practice to countries, in an effort to build, change, or protect their international reputations. It is based on the observation that the "brand images" of countries are just as important to their success in the global marketplace as those of products and services. O
Nation Branding (2006), , viewed 14th May, 2006
http://rommeyhassman.blogspot.com