קריין מקצועי שמצליח להעביר את המסר הוא מרכיב חשוב ביותר בכל קמפיין פרסומי, בין אם מדובר ברדיו, בו הקול הוא המרכיב העיקרי, ובין אם מדובר בתשדירי טלוויזיה, בהם הקול משלים את התמונה ועוטף את התשדיר בהרגשה מסויימת.
דרישות מקצועיות
קריין מקצועי נדרש למספר תכונות מקצועיות עיקריות שעושות את ההבדל בין אדם שמקריא טקסט לקריין שמצליח להעביר את המסר. ראשית, הקריין נדרש לקול צלול, בהיר וברור, אחרת המסר המילולי לא יועבר בצורה טובה אל השומעים, ומהות התשדיר לא תצליח לעבור את המסך או מקלט הרדיו. שנית, קריין נדרש ליכולת משחק קולית, דרכה הוא יכול להביע רגשות או מצבים ללא שימוש במחוות גוף או במראה חיצוני. יכולת המשחק הקולית היא אחד הכלים המשמעותיים של קריין איכותי, וקובעת את מידת ההצלחה שלו בתחום. בנוסף, קריין איכותי יידרש לשמיעה מוסיקלית, באמצעותה יוכל להתאים את הטון המתאים של הקריינות למוסיקת הרקע, לאפקטים המתווספים לתשדיר ומכלול הצלילים בו.
קריין איכותי שפוגע במטרה
קריין איכותי הוא כמו שחקן טוב – צלול וברור, מגוון ומרשים, ונוגע בקהל השומעים איתו הוא בא במגע. קריין שמצליח להתחבר אל ההרגשה שצריכה לעבור דרך המילים והטקסט, ולהעביר אותה הלאה אל קהל השומעים, מבצע את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, ומצליח לגעת בשומע לעתים אף יותר מתמונה משכנעת או מתשדיר וידאו מושקע.
קריינים מסוימים נדרשים לרצינות, על מנת להקנות הרגשה מכובדת, קריין מסוים נדרש להלהיב את השומע במבצעים, הנחות, חידושים והפתעות. קריין אחר יידרש לקול דרמטי כשמדובר בתשדירי שירות או תשדירים שאמורים להבהיר לשומע נקודה אותה הוא צריך להכניס טוב טוב לראש.
אפקטים קוליים
פעמים רבות אין די בקולו המרשים של הקריין להשלמת התמונה הקולית. בתשדירי פרסומת, בצלילי המתנה לקווי טלפון, ובהודעות של מענה קולי או של מערכת לניתוב שיחות, נעשה שימוש באפקטים קוליים נוספים שמוסיפים נופך נוסף לתוצר הקולי המוגמר ומעשירים אותו בנפח בגוון מסוים.
?
?
חברת Mysound מתמחה במיתוג קולי לחברות וגופים בארץ ובעולם. מגיבוש קונספט ייחודי המזוהה עם מיתוג החברה, דרך תכנון וכתיבת התכנים ועד למלוא שלב הפוסט פרודקשן – הכולל הלחנה, הפקה והקלטה של תשדירי קריינות ומוסיקה לכל אמצעי המדיה – טלוויזיה, רדיו, מרכזיית הטלפון, אתר האינטרנט, סלולר וכל מדיום נוסף שעולה בדעתכם.שירותי קריינות ע"י קריינים מקצועיים בכל שפה.