מיתוג קולי
מתי בפעם האחרונה נתקעה לך תמונה בראש, כזו שבכל מקום אליו הלכת שבה התמונה וצפה מול עיניך? אף פעם, אה? עכשיו, כמה פעמים זה קרה לך עם שיר?
מוזיקה, ללב היא חודרת
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות במשק הישראלי מתחילות להבין את הפוטנציאל הטמון בלוגו מוזיקלי שמלווה את המותג לצד הלוגו הוויזואלי. מדובר בלא פחות מלהיט.
מעבר לשיפור הגדול בזכירות, הלוגו המוזיקלי משמש כתעודת זהות למותג במקומות שהעין לא מגיעה אליהם כמו רדיו וטלפון.
היום כל אחד רוצה להיות מותג, לחיות עם סגנון, להרגיש מיוחד.
לא רק חברות מסחריות או מוסדות, אלא גם אנשים פרטיים, מתאמצים רבות על מנת
שהפתיח הקולי שלהם יהיה מצחיק, מקורי, מוטרף – העיקר שיהיה שונה.
תדמית ויזואלית היא מושג המוגדר היטב - לכל חברה שמכבדת את עצמה יש “corporate look” - מכרטיסי הביקור דרך הצבעים של הפירמה ועד העיצוב של המשרדים/ חנויות/ סניפים. הכל נעשה למען יצירת רושם הולם על הלקוח.
בשנים האחרונות הצורך ב – corporate sound – מיתוג קולי : תרגום של תדמית החברה והאסטרטגיה שלה לאודיו.
החלטת למתג את המוצר שלך. ערכת מחקרים, גיבשת אסטרטגיה, בחרת פרזנטור, ייצרת קמפיין מושקע וקינחת עם מבצע שאי אפשר לעמוד בפניו, פשוט לעזוב הכל ולרוץ לטלפון. אז באמת, מה עשית בנוגע לטלפון?
בעולם בו חברות נמדדות בעיקר על פי איכות השירות שלהן, נדרשות ללקוח שלך בערך עשר שניות מול המדענה הקולי בשביל להחליט אם הוא עדיין מעוניין להיות לקוח שלך.
כאשר הרושם היחיד שמתקבל הוא דרך האוזניים – בטלפון אתה נראה כמו שאתה נשמע.
וכבר אמרו חכמים:"you never get a second chance to make a first impression”
המענה הקולי ,הן במרכזית הטלפון והן בטלפון הסלולרי, הוא מדיום פרסומי לכל דבר,. הוא מעניק לך הזדמנות נדירה לשדר מסרים היישר אל תוך אזניו של הלקוח, באופן אינטימי שלא קיים בשום מדיום אחר. אבל באותה נשימה הוא גם דורש ממך לעניין, לרגש, להפתיע, לחדש ובעיקר להנעים את זמן ההמתנה שלו.
היתרון הבולט הוא שאמצעי המדיה הללו (המרכזיות והטלפונים הניידים) הינן זמינות ונגישות, ובעליות קטנות יחסית (בהשוואה לפרסום במדיומים אחרים כמו רדיו ,טלוויזיה) ניתן לקבל חשיפה שיווקית ופרסומית נרחבת יותר.
בטלפון זה עובד הפוך...
מעבר לקבלת הפנים ולתדמית, זמן ההמתנה בטלפון יכול לשמש כמדיה פרסומית לכל דבר.
מחד גיסא, זוהי מדיה פרסומית מפולחת וממוקדת מאין כמותה שעלותה נמוכה, ומאידך, ישנו גבול דק מאוד בין פרסום טלפוני יעיל ומועיל, לבין יצירת מטרד בלתי נסלח..
הלקוח הטלפוני ובעיקר זה המתקשר לעיתים קרובות, זקוק לחוויה טלפונית דינמית, נעימה
ואינטימית, כזו המכוונת אליו ובמינון מדויק של מכירה עדינה, שירות ונימוס.
היות והטלפון מוגבל בתדרים, גם לאיכות ההקלטה יש תפקיד מכריע.
הטעות הנפוצה ביותר היא העברה של מסרים מהרדיו לטלפון, מכיוון שהפרסום ברדיו עובד בדיוק הפוך.
רדיו: קהל המוני טלפון: קהל של יחיד
רדיו: תוקפני טלפון: ידידותי
רדיו: מייצר תגובה טלפון: מענה לתגובה
אחת הדוגמאות המגוחכות לשימוש לא נכון, היא של חברת ביטוח גדולה שהכניסה את ג'ינגל הרדיו שלה לזמן ההמתנה בטלפון, כאשר מטרת הג'ינגל הייתה להחדיר את מספר הטלפון של החברה. מן הסתם, ללקוח שכבר התקשר זהו מסר מיותר ופתטי.
השימוש בלוגו מולחן מעלה את האהדה בקרב הקהל שאוהב מוזיקה, כלומר כולנו, ואפילו תורם לחיזוק תחושת השייכות והסולידאריות בתוך החברה, עם רינגטונים ותא קולי ממותגים לעובדים. מכל כיוון שמסתכלים על זה, או מאזינים לזה, מדובר כיום במהלך שהוא לא פחות מהכרחי למותג שלך.
חברת Mysound מתמחה במיתוג קולי לחברות וגופים בארץ ובעולם. מגיבוש קונספט ייחודי המזוהה עם מיתוג החברה, דרך תכנון וכתיבת התכנים ועד למלוא שלב הפוסט פרודקשן – הכולל הלחנה, הפקה והקלטה של תשדירי קריינות ומוסיקה לכל אמצעי המדיה – טלוויזיה, רדיו, מרכזיית הטלפון, אתר האינטרנט, סלולר וכל מדיום נוסף שעולה בדעתכם.שירותי קריינות ע"י קריינים מקצועיים בכל שפה.