אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה שנוגעת כמעט בכל רובד בחיינו. המהפכה הדיגיטלית משנה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים, אוספים מידע, צורכים תכנים, צורכים מותגים, או במסגרת תפקידינו – מייצרים חוויות בשם המותגים.
השפה שלנו עם קהלי היעד משתנה בהתאם. היא אמנם עדיין מתבססת על אותם הסיפורים שתפקידם ליידע, לרגש ולהפתיע, אך היא מועברת בערוצים אחרים, חדשים וחדשניים.
לתפישתנו, תפקיד הטכנולוגיה הוא לייעל את ערוץ התקשורת, לחדד את המסר, ולהעצים את החוויה שמקורה ברגש. בשליחות הטכנולוגיה, בימינו, נפרשת שכבה דיגיטלית על העולם הפיסי שמביאה עימה מרחב יצירתי חדש לאנשי הקריאייטיב, שפה חדשה לתקציבאיים, וכלי מדידה אפקטיביים למנהלי המותגים. האתגר שלנו הוא להרחיב את האופקים של תחום הקד"מ בשילוב אלמנטים דיגיטליים במרחב הפיסי.
השבוע רצינו להביא בפניכם שתי דוגמאות יצירתיות ומלהיבות של שימוש בטכנולוגיות חדשניות, רשתות חברתיות ושילוב חכם בין אונליין לאופליין.
הדוגמאות האלה מראות שאין כמעט גבול לדמיון ולאפשרויות הטמונות בשיווק המבוסס על רעיון ה"קרוסליין". המהפכה התפיסתית מתרחשת בימים אלה מעבר לימים והיא מתקרבת בצעדי ענק לעבר מחוזותינו.
הקמפיין הראשון הוא חלק מפרויקט אינטרנטי מושקע בשם THEFEED של חברת התקשורת ORANGE בבריטניה. במסגרת הפרויקט, המותג מציע כל שבוע לגולשים להשתתף בפעילות חוויתית או תחרות תוך שימוש ברשתות החברתיות. בדוגמה הזאת, אפשר לראות ניסיון מוצלח של המותג לצ'פר את המשתתפים במשהו שהם מאוד יעריכו, במיוחד בקור האנגלי – צעיף ושוקו חם.
איך זה עבד?
על הגולשים היה לכתוב על גבי הקיר במתחם THEFEED למה דווקא לחבר שלהם הכי מגיע להתחמם והיכן הוא נמצא כדי לקבל את המתנה. כשאנשי המותג באמת השתכנעו שמגיע לאותו חבר להתחמם, הם הפנו אליו ישירות את הואן עם השליחים, שהסתובבה במשך השבוע ברחובות לונדון, מנצ'סטר, ברמינגהאם וברייטון.
בסרטון שלפניכם, (לצפייה בשלושת הסרטונים - שיווק אונליין )המתאר את מה שקרה כשהחברים המופתעים קיבלו את המתנה המחממת, אפשר לראות עד כמה המחווה הזאת ריגשה אותם. כך התחושה החיובית שלהם לא רק הופנתה כלפי ה"חבר המצ'פר", אלא גם כלפי המותג.
הפרויקט השני, עדיין נמצא בגדר רעיון, אבל בהחלט יש לו פוטנציאל להתפתח ואולי בקרוב מותג ענק כמו ORANGE תאמץ אותו לחיקה. מדובר בפרויקט במסגרת לימודיו של הסטודנט השבדי Hampus Lemhag. הרעיון שלו מאוד פשוט: להשתמש בטכנולוגיה RFID ולחבר אותה לנעליים.
איך זה יעבוד?
למי שלא מכיר, RFID (ראשי תיבות של: Radio Frequency Identification) היא טכנולוגיה של תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו. הטכנולוגיה מבוססת על התקנים קטנים (תגיות) המוצמדים לעצם אותו מעוניינים לזהות, ומאחסנים מידע הניתן לקריאה על ידי מכשיר מתאים באופן אלחוטי תוך שימוש בגלי רדיו. כיום משתמשים בה בעיקר ברשתות קמעונאות, בכניסות, שערים ובארץ – בכביש חוצה ישראל.
בסרטון שלפניכם אפשר להתרשם מהפוטנציאל השיווקי שיתקבל במקרה ונשים תגיות RFID על סוליות הנעליים. ברגע שנדרוך על משטח המסומן כקורא RFID, נוכל לקבל לדוגמא שתייה חינם בבר, כרטיסים למופע, לשלם במכונות שתיה, לבצע אינטרקציה ואפילו לקבל כרטיס חופשי לשירותים ציבוריים VIP.
למותגים כמובן יהיה אינטרס ברור לשתול את קוראי ה RFID במקומות שלהם, כי כל תיוג כזה ברשתות החברתיות יחזק אותם מבחינה שיווקית.
FrameME מחברת אותך לקבוצת המטרה שלך בדרך יצירתית ואפקטיבית. הדיילות שלנו מצלמות את הנוכחים באירוע ומדפיסות להם תמונות במקום, הממוסגרות עם שם המותג והלוגו שלך. לפרטים נוספים: http://www.frameme.co.il/
>