ההבדל בין אופני הרים לאופניים שאינם בקטגורית אופני הרים הם שלושה עיקריים:
• באופני הרים תמיד יהיה בולם זעזועים אחד קדמי לפחות או שניים. אגב לא קיימים אופני הרים עם בולם זעזועים אחורי ללא קדמי.
• אופני הרים בנויים בגיאומטרית שילדה כזאת, שתנוחת הרוכב תהיה מוגנת מזעזועים נקודתיים. גוף הרוכב יקבל את הזעזועים בנקודות שונות ומאוזנות כך שלא יפגע. הגיאומטריות באופני הרים שונות מדגם לדגם לעומת אופני שטח . בכולם יש בהם מכנה משותף, כולן יחלקו את המשקל לחלק הקדמי והאחורי. בכל רכיבה על אופני הרים ניתן להרגיש במהירות את השפעת הגיאומטריה על הרכיבה ועל גופך. לא יהיה מצב ברכיבה על אופני הרים שהרוכב ירגיש שאין משקל על החלק הקדמי או האחורי של האופניים. ב אופני הרים איכותיים נקודות האיזון יהיו מדויקות, ויתנו שליטה ושיווי משקל לרוכב כמו ש אופני הרים צריכים לתת.
• אופני הרים בנויים בצורה מיוחדת חזקה כך שיוכלו לקלוט את הזעזועים, המכות מהנפילות, זעזועי מהירות, זעזועי נחיתה לאחר קפיצה, צמיגי אופני ההרים יהיו בנויים לשטח כמעט כמו אופני שטח . ישנם אופני הרים שמיועדים לשטח ולכביש כך שהאופניים יגיעו עם צמיגי 5050 . הכוונה שאופני הרים אלה צוידו בצמיגים המיועדים לאופני הרים, אך 50% של אופני הרים אלה מיועדים לכביש 50% של אופני הרים אלה מיועדים לשטח. בשפת האופנוענים נקראת הקטגוריה אנדורו.
• פרידמן מביאה ללקוחותיה את המבחר הגדול ביותר בישראל של אופני הרים . במבחר אופני הרים של פרידמן מותגים בינלאומיים מובילים במחירים תחרותיים בצד מותגים מקומיים במחירים עממיים זולים. שוטטו בין המותגים השונים ומצאו אופני הרים המתאימים לכם.
• זה המקום לציין שניתן לשלב מערכות ממשפחות שונות כל עוד הן מתאימות מבחינת מספר גלגלי השיניים ורוחב השרשרת. למשל – ניתן להשתמש בקסטה מדגם DEORE יחד עם מעביר אחורי מדגם XTR, מעביר קדמי ממשפחת LX ושרשרת צרה מתוצרת חברת SRAM. שילוב אפשרי נוסף יהיה מעביר קדמי ממשפחות ALIVIO או ACERA עם מעביר אחורי ממשפחת DEORE למשל. לעומת זאת ישנם גם שילובים שלא מתאפשרים: למשל – לא ניתן להשתמש בידיות הילוכים סטנדרטיות של חברת SRAM עם מעבירים של חברת שימנו – ולהיפך (אם כי חברת SRAM מציעה גם דגמי ידיות מיוחדים המותאמים למערכות שימנו).