מיתוג מעסיק זהו אחד התחומים המובהקים בהם חטיבות משאבי האנוש והשיווק נדרשים לחשיבה ועשייה משותפת.
כמו בכל דבר בחיים גם במיתוג מעסיק הפרחת סיסמאות חסרות ערך ממש לא יקדמו את המיתוג. בדומה לעולם המיתוג המסחרי שכולנו מכירים יש שפה, אמירה, יעדים, מקצב וצבע רק שבתהליך של מיתוג המעסיק נפגוש מילים כמו אקלים, מוטיבציה ותרבות ארגוניים משתרבבות למשימה.
רק שבמיתוג מעסיק היעדים לפיצוח מקבלים טוויסט מגניב לצרכים של הארגון בגיוס עובדים, ניהולם ושימורם, ומוצאות קשר ישיר לתנאי ההעסקה, סביבת המועסק, רמות שקיפות, זמינות ומעורבות של העובד, למערכי המעורבות הקהילתית / האחריות התאגידית, לניהול ופיתוח הקריירה, ולמעשה לכלל האספקטים המלווים את פרט והקבוצה בתהליך ניהול החברה מרצפת הארגון, התכנון והפיתוח ועד ללקוח.
מיתוג המעסיק או כמו שנשמע את המונח המקביל מיתוג פנים ארגוני נועד לסייע למנהל משאבי האנוש לקדם את יעדי הניהול שלו. דוגמה נפלאה לכך נוכל לראות בצורכי הגיוס של ההון אנושי. לרבים מאיתנו שעברו ראיונות עבודה ומרכזי הערכה ההשקעה עלולה להראות תמוהה ויחד עם זאת מיתוג המעסיק הוא הסיבה שתגרום לנו לחשוק באופן בולט במשרה במקום מסוים או שכלקוח נהנה לרכוש מחברה מסוימת שנוהגת באנושיות ואכפתיות כלפי עובדיה.
לסיכום כמו בכל תהליך מיתוג המעסיק עוסק בליצור מגוון של ערכים אשר יקדמו את הילת המותג לקהל היעד שלו: העובדים, ובמקביל לספק ללקוחותיו תחושה ושיקוף של ההשקעה והיחס החם לו זוכים העובדים - ככלי לחיזוק הקשר עם המותג ... הרי כולנו נעדיף לרכוש מעסק אשר מכבד, מתגמל ומעריך את עובדיו, ובעולם של תודעה והתארגנות צרכנית החשיבות של מיתוג מעסיק רק עולה.
דוגמה נפלאה לחשיבות היחס לעובדים והשפעתו הגדלה של הצרכן על גישות הניהול יצרה לנייק משבר, עקב חשיפת פעילות הייצור שלה בסין. כזכור על מנת להפסיק את חרם הצרכנים שנוצר נייק ביצעה את השינויים הנדרשים במנגנוני הייצור שלה בסין באופן מיידי.
ואין כמו דוגמה שלוקחת את הנושא עד הסוף בשביל לחמם את הלב והיצירתיות ...
קמפיין ATL של בנק הפועלים שמצליח בחוכמה לשלב בין היעדים העסקיים למיתוג ההון האנושי ואיך לא ... כמובן שהמעורבות החברתית (או במקרה של בנק הפועלים האחריות התאגידית) סיפקו את הבמה המושלמת
http://www.youtube.com/watch?v=nyJ8rfmdyak&feature=related
פעילות מדהימה נוספת בתחום עשו בשיכון ובינוי נדל"ן בהפקת קולנוע ירוקה לציבור בשיתוף כל צוותי העובדים והאנדרנלין זרם שם חזק.
http://www.youtube.com/watch?v=izzQFjVi-vc&feature=player_embedded
ולקינוח קמפיין לגיוס הון אנושי שיצא מהקופסה ושעשה כותרת בפורטל המפיק
תודה ולהתראות בפוסט הבא !
חגית
ייזום, ניהול וייעוץ בטכנולוגיית be wise - ניהול, שיווק ופרסום בר קיימא
4201821 - 054
למידע עדכני על התחום לחץ על הקישור
http://www.facebook.com/pages/Be-wise-nyhwl-sywwq-prswm/119634494771786?v=info