שיווק באינטרנט באמצעות YouTube
מסע הבחירות הנוכחי לנשיאות ארה"ב הכתיר ,ללא צל של ספק , את YouTube כמנצח האמיתי של הקמפיין. בחודשים האחרונים 'מופצץ' האתר באלפי קטעי וידאו מקוריים שמנסים למשוך את תשומת הלב של ציבור הבוחרים האמריקאני.
דוגמה לסרטון מוצלח במיוחד היא 'Vote Different' שמבוסס על פרסומת שהציגה Apple במשחק הסופרבול ב-1984, בהשראת ספרו הידוע של ג'ורג' אורוול (1984). בסרטון מוצגת המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, כמקור הרוע - 'האח הגדול'. יוצר הסרטון, שמשתייך למחנה המועמד הדמוקרטי ברק אובאמה, סיפר כי הכין את הסרטון בלילה אחד. הסרטון זכה לשיעורי חשיפה גבוהים ביותר של יותר מ-3 מליון צפיות בחודש ימים.
דוגמה נוספת היא סרטון בשם ' 'I Got a Crush...On Obama בו מככבת דוגמנית צעירה בשם אמבר לי אטיגר ששרה על אהבתה לסנטור. השיר כתוב בסגנון עכשווי וההפקה לא הייתה מביישת קליפ ב-MTV. גם סרטון זה זכה לשיעורי חשיפה של מיליונים בתוך שבועות בודדים.
כוחו של YouTube במסע הבחירות התעצם עוד יותר כשרשת CNN ערכה את העימות המתוקשר בין המועמדים הדמוקרטיים על-ידי הצגת סרטוני וידאו עם שאלות שהעלו גולשי האתר Youtube מכל רחבי ארה"ב.
העימות שודר ב'לייב' וזכה לאחוזי צפייה גבוהים במיוחד ולסיקור בכל ערוצי החדשות החשובים והנצפים ברחבי העולם. לראשונה נשאלו המועמדים שאלות מקוריות ומעניינות שנשאלו בישירות ואף בגסות מסוימת, סוג של שאלות שלעולם לא היו נשאלות ע"י מראיינים מקצועיים בעימותים המסורתיים שהיו נהוגים עד כה כחלק מקמפיין מסוג זה.
הכוח עובר לידי העם (WEB2.0)
מה שהשכילו להבין מנהלי הקמפיין של אובאמה הוא שפרסום סרטוני וידאו באינטרנט הוא אמצעי יעיל לשיווק בהשקעה כספית מינימלית.
העלאת סרטון ל- YouTube מאפשרת חשיפה לקהל של מיליארדי גולשים בעולם, ואם הסרטון עשוי בצורה מקורית, מצחיקה, קצרה ואקטואלית הוא יכול להפוך בין רגע להיפ הבא.
YouTube מספק לכל דורש את הפלטפורמה ויותר חשוב את הבמה להצגת סרטונים. הכוח נמצא בידי ההמון; הגולשים מדרגים את הוידאו, מטקבקים, משלבים אותו בבלוגים ובאתרים אחרים ומפיצים אותו הלאה במייל.
אז קדימה, להתחיל להסריט....
- המאמר פורסם לראשונה באופטימייז - מגזין שיווק אתרים
וובדיז - בניית וקידום אתרים
מתמחה בקידום אתרים ושיווק במדיית האינטרנט.
פורסם לראשונה באופטימייז מגזין קידום אתרים