דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב פתוח למנהל גוגל ישראל החדש 

מאת    [ 21/09/2005 ]

מילים במאמר: 1054   [ נצפה 8304 פעמים ]

מנהל גוגל ישראל החדש מאיר ברנד שלום,
אנחנו לא ממש מכירים, ולמען האמת קצת קשה לבוא בתלונות למי שעד אתמול עסק בנושאים הקרובים לליבה של מיקרוסופט ישראל כמנהל השיווק לעסקים קטנים בחברה, אבל בכל זאת חשתי צורך לכתוב לך את "רשימת המכולת" של נושאים המיועדים לטיפול דחוף בגוגל ישראל , והצעות לשיפור התנהלותו של מנוע חיפוש זה בשוק הישראלי.

לא, אין לך ממש מה לדאוג - המתחרים הקיימים בישראל נמצאים שנות אור מאחורי חברת גוגל, ועל התוצאות ורמת השימושיות האומללה של מנוע החיפוש MSN Search בעברית באמת שחבל לבזבז מילים , אבל השם גוגל מחייב, ולנו בקהילת הצרכנים והמפרסמים בשוק האינטרנט הישראלי' ומשתמשי מנוע החיפוש בפרט, יש תחושה שניתן לעשות מעט יותר, ויש מספר נושאים דחופים הדורשים את התערבותך המיידית.



• גוגל כבר לא עולה חדש - ועדיין העברית שלו רחוקה מלהיות מושלמת

בוא נניח לרגע את הטיפול בתוצאות החיפוש בעברית של מנוע החיפוש גוגל - אתם עדיין הטובים ביותר בתחום זה למרות בעיות מסוימות ברלוונטיות של התוצאות בתחומים מסויימים.

אני מניח ויודע שהמהנדסים שלכם עובדים באופן שוטף על נושאים אלו, ואני בטוח שלא זה המקום לעסוק בנושאים אלו בהרחבה. חשוב לי להזכיר לך כי חלקים נרחבים של השירותים הנוספים אותם מספקת גוגל עדיין לא מתורגמים לעברית.

אין הוראות שימוש, אין ניסיונות ללוקליזציה בסיסית של התוכנות השונות. מה לגבי Gmail, Froogle, GoogleTalk, News Search, Local Search ועוד מוצרים רבים וטובים, האם אתם באמת לא מעוניינים שהצרכנים דוברי העברית ישתמשו בהם?

חברת מיקרוסופט דרך אגב, מצטיינת בתחומים אלו באופן מסורתי, ומגיירת את רובם ככולם של המוצרים גם לשפה העברית. אנחנו לא מבקשים הרבה, אבל חברה שמתכוונת להוביל את הפרסום באינטרנט בשוק הישראלי חייבת לפחות לדבר בשפה שלנו.



• רמת תחזוקה נמוכה של האתר הנלווה למנוע החיפוש גוגל בעברית

על נושא התרגום כבר דיברנו, אך מה עם התוכן עצמו? אין צורך להפנותך לעמוד ספציפי כדי שתראה את שאריות עבודת המתרגמים, התוכן החסר והלא
רלוונטי, שיבושי העברית ועוד. הם מפוזרים בנדיבות לכל אורכו ורוחבו של האתר בעברית, ולפעמים התחושה היא שהגעת לאתר חברת תוכנה ליגה ז' ולא לאתר של חברה הטוענת לכתר חברת התוכנה המובילה בעולם.

בעצם יש עמוד אחד אליו אני רוצה להפנותך, עמוד הוספת אתר חדש לגוגל . אם השירות עדיין מוצע על ידכם למה הוא לא תקין? ואם החלטתם לגנוז אותו - למה לא מסירים אותו לחלוטין? כמו שזה נראה היום זה פשוט לא רציני, לא מכובד, ובעיקר מבלבל משתמשי אינטרנט בלתי מנוסים אשר עומדים אובדי עצות מול מסך זה.

אתה מוזמן לנסות ולהוסיף כתובת אתר חדש באתר גוגל ישראל - אני לא מצליח.



• הפקרת הזירה התקשורתית בארץ בכל הקשור למנוע החיפוש גוגל

ככה זה שאין תגובות רשמיות - כל אחד יכול לתפוס טרמפ. זאת היא בדיוק הסיבה שבגללה פורחות כל מיני "תחרויות גוגל רשמיות" כאלה ואחרות, ומזהמות את תוצאות מנועי החיפוש. מפעיל האתר הממוצע ניזון בעיקר משמועות, הפחדות, ובורות מדהימה לגבי כל הקשור למנוע החיפוש גוגל.

זו גם הסיבה שכל מי שעוסק בתחום קידום האתרים ושיווק באינטרנט נחשב באופן מיידי לקומבינטור, תחבולן, ו"מומחה" למציאת פרצות לכאורה במנוע החיפוש גוגל. סתם עבודה קשה ויסודית בהתאם להנחיות מנועי החיפוש השונים כבר לא נחשבת. ודרך אגב, נמאס לי כבר לענות לטלפון ולשמוע "שלום, הגעתי לגוגל? " "מה אתם לא גוגל?" ו "איך אני מדבר עם גוגל?" - התקשר לאירלנד - זאת התשובה הטובה ביותר שיכולתי לתת עד עכשיו.



• אפלייה מתמשכת של חברות ישראליות המפרסמות בגוגל לעומת חברות בארה"ב

הנה הסיפור: החברה שלך מחלקת הסמכות למקצועני אינטרנט בתחום ניהול הפרסום של מודעות Adwords במנוע החיפוש של גוגל. כבעל הסמכה שכזאת אני יכול להציע ללקוח חדש עד 100 דולרים קרדיט לבחינת השירות, ולאחר שהוא מתרשם מהתוצאות (והם כולם מתרשמים האמן לי) ניתן לרשום אותו לשרות באופן מלא.

יש רק בעיה אחת - הקרדיט תקף רק לחברות בארה"ב. למעשה, נוצר מצב מוזר שבו חברות מסדר גודל קטן ובינוני בחו"ל זוכות להטבה זו, בעוד שרוב חברות הענק במשק הישראלי לא מודעות כלל לשרות זה, וגם אם הם מעוניינות להתנסות - הם חייבות בתשלום מלא מהרגע הראשון וללא כל קרדיט שינוצל להערכת השירות. ככה לא מושכים לקוחות גדולים חדשים בשוק הישראלי. נכון שלמתחרים אין בדיוק עסקה משתלמת יותר, אבל זה לא העניין - מגוגל אנחנו מצפים ליותר.



• בפרסום בעברית בגוגל משלמים כמו בכל העולם - אבל מקבלים בדיוק חצי

אז נכון שפרסומות Adwords בגוגל הן דבר מהפכני בפני עצמו, ששווה כל שקל, אבל למה השקל שלי שווה פחות רק בגלל שאני מפרסם בשפה העברית? מדוע מודעה של Google Adwords בעברית יכולה להכיל בדיוק חצי מהתווים שבהם ניתן לעשות שימוש באנגלית למשל?


נושא זה מתסכל באופן מיוחד שכן בסוג פרסום שכזה כל מילה קובעת, ולנו בעברית ניתן להשתמש במספר נמוך יותר משמעותית של מילים כדי להשפיע על קורא המודעה להקליק עליה. המודעות בעברית כבר רצות כמה שנים טובות, לאף אחד לא אכפת? שנגיד תודה שזה מה שיש?


• תמיכה במודעות Adsense לאתרי תוכן בעברית

ישנם אלפי אתרי תוכן מצויינים בעברית אשר צמאים לכספי פרסום. מתן יכולת לשלב מודעות Google Adsense באתר שלהם יגרמו למהפיכה אמיתית בשוק הפירסום באינטרנט בישראל. גם המפרסמים יוכלו להגיע לקהל יעד מפולח יותר בעלויות נמוכות יותר ובהחזר גבוה במיוחד על ההשקעה.

אז למה כל זה לא קורה? כי בגוגל לא ממש רוצים. למעשה, ניתן לשלב מודעות Google Adsense באתרים חדשים ומתקדמים בעברית אשר משתמשים בפורמט הקידוד הגוגלי העיקרי UTF-8 לשם הצגת תווים בעברית. הבעיה - רוב אתרי התוכן עוד לא גמרו להתאושש מהשינויים האחרונים של מיקרוסופט בתחום זה(וטוב שעשתה כך) שהכניסה סדר אמיתי וגרמה לפורמט הקידוד העברי החלונאי 1255 להפוך לסטנדרט דה פקטו לקידוד אתרים בעברית.

מי שרוצה להיכנס לשוק הישראלי חייב להציע פתרון כלשהו לאתרים בעברית, לרובם אין את היכולות, הרצון, או התקציבים לשדרג את האתר שלהם בכדי שיוכלו לשלב בו מודעות Google Adsense. ואם כבר מעלים נושא זה, גם התמיכה הנוכחית (שאיננה רשמית או מתועדת על ידי גוגל העולמית) סובלת ממחלות ילדות רבות של יישור הטקסט לשמאל ולא לימין, ויכולות נחותות לניתוח הטקסט אליו יש לשייך את הפרסומות הרלוונטיות.

תמיכה בשילוב מודעות מילים מבוססות תוכן באתרים בשפה העברית היא נושא חשוב מאין כמוהו, חשוב כל כך עד כי גם חברת מיקרוסופט פועלת במלוא העוצמה להשגת יכולות אלו, חשוב כל כך עד כי רבים אינם מסוגלים אפילו לשער את גודל המהפכה האינטרנטית הכלכלית ששינוי זה טומן בחובו, בדיוק כפי שקרה בארה"ב ובשאר העולם.


• בוא ותעזור לנו לעזור לכם

ישנה בארץ קהילה מפותחת דינמית ומקצועית של משווקי אינטרנט, מקדמי אתרים, ומומחים שונים בתחום מנועי החיפוש ושיווק למנועי החיפוש. הם מקבלים מחברת גוגל העולמית אפס הכרה, ולמעט תמיכה טלפונית או בדואר אלקטרוני בנושאים בוערים, לא מתקיים למעשה דיאלוג או כל מערכת יחסים אחרת. בארה"ב המצב שונה לחלוטין וקיים דיאלוג פורה בין מהנדסי תוכנה, נציגי מכירות, ומשווקים למנועי חיפוש.

יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של מורנו'ס - המומחים לשיווק באינטרנט וקידום אתרים.
יצחק הנו בעל תואר ראשון במדעי המחשב עם חטיבה מורחבת במנהל עסקים של המרכז הבינתחומי בהרצליה. ליצחק ניסיון רב באבטחת מידע, בפיתוח תוכנה ובשיווקה, מכירות, שיווק אינטרנט, ופיתוח עיסקי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב