בעולם המודרני בו קצב החיים מהיר, החלטות מתקבלות כהרף עין, לא מספיק להיות בעל יתרונות יחסיים כאלה ואחרים. צריך לבלוט מעל המתחרים, להיות מרשימים יותר, להקרין נוכחות חזקה. לדעת ליצור תקשורת אפקטיבית עם הסובבים ,לדעת לנצל את דקות המפגש הקצר כדי לעזור למי שעומד מולנו לקבל את ההחלטה שאנו מתאימים לתפקיד. שכדאי וראוי לו לעשות איתנו עסקים, או לחילופין להיענות לדרישות או לבקשות שלנו.
לא אחת האנשים איתם היינו רוצים לעבוד, איתם היינו רוצים לקשור קשרים חברתיים, אינם מעוניינים בקשר ואנחנו איננו יודעים מדוע.
הסיבה יש להניח, נעוצה בתקשורת הבינאישית, המילולית והבלתי מילולית, זו שמאפשרת לנו להעביר מידע ולקבל מידע, תורמת לגיבוש העצמי, משפיעה ומושפעת.
וכן בהצגה העצמית, וברושם הראשוני, שחותמו לא ניכר ולא נשאר.
מהי הצגה עצמית טובה ומהי אינטראקציה טובה?
זוהי הצגה המשקפת את ה"אני האמיתי" שלכם. כפי שאתם מכירים את עצמכם או כפי שהחברים הטובים שלכם תופסים אתכם, וצריכה להיות חלק מהרושם הראשוני שהשארתם, בכל מפגש ולו הקצר ביותר.
הרושם הראשוני הנוצר במוחו של האחר הוא צילום מקרי של רגע, צילום ההופך להיות "זיכרון צרוב" בעל השפעות מרחיקות לכת, לא רק על המפגש אלא גם על המפגשים בעתיד. התמונה הנוצרת מהמסרים המילוליים והבלתי מילויים, הלבוש, שפת הגוף, הקוליות, המחוות, והתכונות הטובות או הגרועות, שהוצגו במפגש, נארגים למארג שלם. התכונה שבלטה ביותר ליושב מולכם, היא זו שתכריע על מכלול התכונות שלכם.
לכן אני מציעה בכל מפגש ולו הקצר ביותר, צרו אינטראקציה שתביא את האנשים להגיב אליכם בצורה חיובית. נסו להבין באמת את האדם היושב מולכם הקשיבו לדבריו, הקשבה אמפאטית, כזאת שבאמת מנסה להבין מי עומד מולכם ומה הוא מנסה להגיד לכם. לשם כך הביטו באדם, למדו את שפת הגוף שלו הקשיבו לא רק למילים, אלא נסו להבין מה עומד מאחוריהן ומה הוא משדר לכם בתקשורת הבלתי מילולית שלו. הקשבתם לדבריו ודאו כי הבנתם את המסר שהועבר לכם.
בני אדם אולי שונים זה מזה,אך כולם רוצים:
* לקבל את מלוא תשומת הלב.
* לדעת שקשובים לצרכיהם.
* להרגיש שמעריכים אותם ואת פועלם.
* לחוש שיש מכנה משותף עם האחר.
* להעשיר את הידע וללמוד דברים חדשים.
* להיות במחיצת אלו שמשפרים את מצב רוחם. גורמים להם לחייך ולצחוק.
* רוצים שיעוררו בהם רגשות חיוביים. אם יתעוררו בהם הרגשות החיוביים, הם ירצו להמשיך להיות אתכם בקשר.
זכרו: השארת רושם ראשוני חיובי הוא דבר מידי וישיר. הוא ההזדמנות הראשונה ולעיתים היחידה שתינתן לנו עם אותו אדם.
כותבת המאמר סברה קארפ יועצת תדמית ופרזנטציה אישית
הכותבת - סברה קארפ יועצת תדמית ופרזנטציה אישית. מנחת קבוצות ומאמנת אישית, בעלת חברת SKY. חברת SKYמתמחה במתן סדנאות והרצאות לפרטיים ולמוסדות בנושא התדמית ככלי להבניית התקשורת הבינאישית ופרזנטציה אישית אפקטיבית. נימוס ונוהג... החברה מלווה ליווי אישי בעלי עסקים, פרטיים וסטודנטים שסיימו את לימודיהם ויוצאים לדרכם המקצועית החדשה, בדרך להצגה אישית נכונה שלהם ושל העסק, ובדיאלוג אישי עם ארון הבגדים לבוש סגנון וצבע. לחברת SKY סדנאות ייחודיות לבני נוער, להעצמה ופרזנטציה אישית מקדמת. - savra@savra-sky.com אתר www.Savra-sky.Com 0545642283