אל תשאלו אותי מה סוד קסמה של תל-אביב; אני כבר שנים רבות חיה בה באושר, ולאחר תפנית בקריירה, החלטתי להפוך את אהבתי לעיר - למקצוע.
בהליכה מהירה של כשעה אפשר לחצות את תל-אביב מדרומה לצפונה ולהיפך. עיר קטנה. אבל אם מסתובבים בה שלא למטרת שריפת קלוריות, אפשר לבלות בה שעות רבות, ימים, שבועות, חודשים, שנים, ובכל פעם למצוא משהו חדש, מעניין, סוחף; זה יכול להיות בוטיק חדש, קונדיטוריה, שוקולטייר, בית קפה שכונתי, גלידריה, מסעדה, בר, גלריה, יריד, חלל תצוגה זמני, כתובת גרפיטי מסקרנת, והרשימה עוד ארוכה.
יש אנשים, כמוני, שחיים בעיר כבר שנים, אבל, שלא כמוני, הם ספונים במשרד משעות הבוקר ועד שעות הערב, לאחר מכן הם נגררים לשאר עיסוקיהם, ואת מנעמי העיר הם חווים בעיקר בסופי שבוע. זה לא מעט, אבל זה כלום לעומת הקילומטראז' שאני צברתי בעיר בשנים האחרונות.
זה התחיל מקריירה ארוכה כעורכת מגזינים בתחומי העיצוב והלייף סטייל. הרחובות קראו לי כדי לחשוף אותם לקוראים (יותר נכון לכתבים, שנשלחו לשטח בעקבות סיוריי). הרגשתי כמו מיני-מגלת יבשות בכל סיבוב שלי, כי לא הייתה פעם שלא חזרתי נפעמת ממשהו חדש שעלה בחכתי.
הצרה הגדולה שלי הייתה שכל יציאה לסיבוב קצר הייתה לרוב כרוכה בחזרה עם שקית אחת לפחות תלויה על זרועי. יש בעיר הזאת יותר מדי פיתויים וכוח ההתנגדות שלי היה חלש מאוד.
כשעזבתי את עבודתי העיתונאית, חיפשתי תחום עיסוק שיאפשר לי להמשיך בשגרת שיטוטיי. כך הקמתי את Shopping TLV, עסק המציע סיורים חווייתיים בתל-אביב, שהמרכזי שבהם הוא סיור אופנה.
מסתבר שתל-אביב נהנית ממוניטין שרק לאחר שהקמתי את העסק, הבנתי את גודלו. לא חלפו להן שעות מאז שהפכתי למעין "יועצת לענייני תל-אביב" של קהל אנגלוסכסי שהגיע אלי מפה לאוזן. "איפה אפשר לקנות ז'קט איכותי שהוא גם אלגנטי, גם איכותי וגם עם אמירה עיצובית ברורה?", "איפה אפשר לעשות סדנת שף שמתאימה ליום הולדת 50?", "איפה כדאי לערוך קוקטייל יוקרתי ל-30 אנשי עסקים מכל העולם?", "איפה אפשר למצוא מעצב תכשיטים מעניין?", "איפה אפשר למצוא עיצוב קרמי מיוחד"? "איפה אפשר למצוא את הלחם/השוקולד/המוזלי/הקרואסון/ הכי טוב בתל-אביב?"
השילוב של קפה שכונתי, מאפה ריחני על הדרך, ביקור בבוטיקים של מעצבים ובסטודיו של יוצרים, מפגש עם אמנים מעניינים, התברר כתמהיל מנצח.
אנשי עסקים המגיעים לעיר, נשים של אנשי עסקים/דיפלומטים וכדו', מגיעים לרוב לזמן קצוב מאוד, ובזמן הזה הם רוצים לחוות את העיר באופן האותנטי ביותר, לקבל הצצה ללבה הפועם עד כמה שניתן.
לא פעם שואלים אותי "את לא פוחדת שאותן חברות שמזמינות ממך את הסיורים עבור האורחים שלהן יישמעו מה את עושה וייקחו את הלקוחות בעצמן?". "מובן שאפשרות כזאת אכן קיימת", אני משיבה להם, "אבל כדי לתת לאורחים שלהן גוד טיים באמת, צריך הרבה יותר מאשר כתובות לאורך מסלול הסיור".
הכותבת, צילה שניידרמן, עורכת מגזיני לייף סטייל לשעבר, הינה בעלת עסק המספק סיורים וימי חוויה בהתאמה אישית לתיירי VIP המגיעים לתל-אביב
כתובת האתר: www.shoppingtlv.com