תחום המצאת הסלוגן המקצועי ביותר מעט נשכח ולא פותח במלואו על ידי חברות הפרסום. נכון הדבר כי קופירייטרים רבים נמצאים בשוק , מהם באופן הטיבעי טובים יותר ומהם טובים פחות וכולם בשטף העבודה מייצרים לא אחת סלוגנים המופיעים תדיר בצמידות לשמות עסקים , מוצרים ושירותים שונים. יחד עם זאת , הסלוגן הינו יותר מדי חשוב על מנת לקבל יחס כה מהיר , המשתלב בהרכבת כל כך הרבה דברים נוספים כגון כיתוב לאתר, המצאת לוגו וטיפול בכל הדרוש לבעל העסק כתיבתית.
הרעיון הראשון הינו שסלוגן הוא יותר - יותר מדי חשוב כדי לעשותו תוך כדי עשיית דברים אחרים. אין זה הגיוני לא להשקיע בהמצאת הלוגו את הזמן היחסי ההולם את צמידותו ההופעתית כה קרוב לשם העסק. לא הגיוני יהיה להשקיע בו מחשבה בדיוק כפי שהיא מושקעת בכל אלמנטי הפרסום. הסלוגן - ייתכן מאד (אם כי יש להזכיר כי אף אחד לא בדק זאת) שעולה בהשפעתו על רוב המלל או על מחציתו.
עין הלקוח רואה את הסלוגן בהבזקות רבות : לפני קריאת המלל, תוך כדי ואולי אף בסופו של המבט בדברים.
שנית , בכל פעם שהלקוח חוזר שוב למוצר הרי שייתכן מאד שאת הסלוגן הוא רואה ראשון. הדבר בולט ביותר בתחום אתרי האינטרנט.
תועלת נוספת של הלוגו הינה המשך זיהוי מיידי כאשר הלקוח חוזה בו וחווה אותו במעבר מדיות : כלומר : נאמר שהסלוגן נראה לראשונה באינטרנט (באתר המוצר) ושנית הוא התגלה מתנוסס ליד סמל העסק בדפי זהב . בשעה זו כדאי שנשאל את עצמנו : האם השפעתו של הסלוגן מועטה? הרי הוא זה אשר גורם להמשך ההתייחסותי באופן כלשהו. הלא כך?
סלוגן משפיע בצורות רבות ושונות . הדוגלים בגישה כי הוא אמור להיות מכוון להשפעה ספציפית ומדוייקת מסבירים כי עליו להתאים לקהל היעד ולהיבנות בהתאמה אליו. אל מול גישה זו ניצבות גם גישות אחרות העשויות להסביר כי סלוגן עשוי להיות מותאם למוצר עצמו בלבד כמתאר אותו אף ללא קשר הבנתי או התייחסותי לכל החלל שנוצר בינו לבין הלקוח.
בתווך זה ראוי להזכיר כי נמצאות גם גישות של הרכבתו הטובה ביותר : האם בחרוזים , בדו משמעות , באופן יצירתי , או קר ונקי מקצועי או מה חשוב לנו שהוא ידגיש : תכונות , אסטרטגית מכירות , תועלות , ערכים מוספים או שרק יוסיף לאווירה.
נוסף על כך קיימים סוגים של סלוגנים פשטניים אשר עושים אותם כי פשוט נחוץ סלוגן , ישנם סלוגנים אשר מטרתם הינה הגשה של המוצר טוב יותר , ישנם סלוגנים אשר פשוט מיועדים להנאת הבטה , ישנם סלוגנים אומנותיים רגועים וקלאסיים וישנם סלוגנים מעניינים ומקוריים.
האם קליטות הסלוגן היא החשובה - האם השפעתו באותו הרגע של ההבטה בו - - כל אלו הינן סוגיות מעניינות אשר אמורות להיבחן בכל מקרה לגופו. כך או כך , בבלב זה של הידע אודות המצאת הסלוגנים ספציפית נוכל רק לתהות על מאפייניו הטובים ביותר ולנסות לפגוע ולקלוע לרצוי לנו.
בכל מקרה , תמיד ישנה עדיפות לגורם אשר מתעסק אך ורק בדבר אחד ואשר יודע להתמקד בהמצאה של דבר אחד כתחום מומחיות , כמו בכל ד בר בחיים. תחום הסלוגן הינו יחסית ייחודי , ומוצע לך על ידי ידע אשר ייתכן וכי ישרת אותך שנים.
אריק שני