"התוכן הוא המלך", מדגישים לי במיילים הנשלחים אלי בעיקר ע"י מקדמי אתרים: לא משנה אם תקדם את האתר למקום הראשון בגוגל, ללא תוכן, אין את מי להשאיר באתר.
האמירה הזו נכונה כמעט לגבי כל דבר ובתנאי: תלוי כמה החיצוניות מרשימה. ותלוי כמה זמן יש לך "להשתמש" בחיצוניות והרושם, עד שישימו לב שחסר תוכן.
(הדבר דומה לנשים המוקפדות בנשף האוסקר. ההופעה שלהן כל כך מתוכננת ומושקעת, שנושא זה מספק התעסקות לחודש שאחרי. התוכן לא מעניין).
כך הוא לגבי אירועים.
קחו חתונה לדוגמא: מכיוון שמדובר בערב חד-פעמי וקצר יחסית, ניתן לדלג על התוכן (או הערך המוסף) אם הנכם בעלי אמצעים. זאת אומרת, אפשר להשקיע כל כך הרבה ב"תפאורה", שזו תספק התלהבות לזמן רב, גם אם אין תוכן.
אלא אם כן... אתם מוכנים לאמץ גישה אחרת.
תכנון אירוע מחייב חיבורים רבים של פרטים קטנים, לנקודת זמן אחת.
תהליך ארגון חתונה מצריך: תכנון תקציב, פגישה ברבנות, בחירת רב, קביעת תאריך, בחירת מיקום, רשימת מוזמנים, תפריט, עיצוב, מוסיקה, צילום, בגדים, ועוד.
אך כל החיבורים האלה, שייכים לחיצוניות.
לעומת זאת, כששמים דגש על תוכן, מתכננים אותם דברים, אך עם תשובה לשאלה: מה משמעות החתונה עבורכם ומה תרצו למסור באמצעותה לעצמכם ולאורחים שלכם.
תשובה לשאלה זו בלבד, עשויה להפוך לכם את סדר העדיפויות לאירוע.
כששמים את התוכן בראש סדר העדיפויות, החוויה שתישאר מהאירוע, תרגש את מי שייקח בה חלק, כיוון שהיא נוגעת ברגש.
אחרי הכל, מה שמשאיר עלינו חוויה ארוכת טווח ברוב המקרים, הוא החוויה הרגשית.
אז מהו התוכן?
את התוכן בונים ע"פ המסר שתרצו להעביר לאורחים שלכם. ומסר בונים על סמך "ערכים" החשובים לכם.
לדוגמא: נניח שערך חשוב לכם הוא "איחוד משפחתי" או "הומור", משפחה של צחוקים.
או אם תרצו לבחור מסר אישי, ייתכן שתרצו להדגיש את העשייה שלכם. או את האהבה שלכם.
מכאן ניתן להכניס את אווירת הערך לאירוע באמצעים שונים: שיתוף המשפחה (התוצאה מדהימה).
שיתוף חברים, השתתפות שלכם, העברת מסר באמצעות מצגת מיוחדת, הקלטה, סרט ועוד.
ישנם דרכים נוספות להעברת מסרים.
כשתכניסו את התוכן לאירוע, מובטח לכם אירוע מרגש ומיוחד.
ולסיום, חוויה אישית שלי:
החתונה האחרונה בה התארחתי, נערכה במקום יפה ללא ספק. לא הכרתי את הזוג, כיוון שהגעתי כבת לוויה לחברה.
האירוע התנהל לפי הסטנדרט המקובל: קבלת אורחים, אוכלים בחוץ, הגעת הזוג, טכס החופה, כניסה לאולם, יושבים, אוכלים בפנים, רוקדים, שוב אוכלים ונגמר.
כל הערב חיכיתי שיקרה משהו. שבדרך כלשהי, הזוג יעשה איתי הכרות ולא באופן אישי. יצאתי מהאירוע עם המחשבה, שאין ספק שהושקעו כספים רבים באירוע, אך לא קיבלתי ערך מוסף: אינני יודעת מי הזוג שהתחתן.
הנאמר לעיל נכון לגבי כל סוג של אירוע, גם אירועים בבית.
דורית פרנקל, חברת "דיוקן". עורכת מצגות מקצועית, מפיקת אירועים עם דגש על משמעות ותוכן האירוע.כתובת האתר: www.dyokan.co.il