כ-40 אתרי דיל יומי קיימים היום ברשת - ואני מדבר על אתרים ישראלים בלבד.
יש אתרים גדולים ובולטים (כ-6 אתרים גדולים) ויש את האתרים החדשים שמנסים לרדוף אחרי המפלצות הגדולות.
מהו הלחם והחמאה של האתרים (הן הגדולים והן הקטנים?)
איך הם מגיעים לקהל היעד שלהם ומה הם עושים על מנת להגדיל אותו?
אתרי הדיל היומי הם אתרים תלויי "רייטינג" , אם הרייטינג (רשימת תפוצה ותנועה באתר) שלך גבוה אז סיכוייך לסגור כל עסקה בכמות רכישות גבוהה (מאות או אלפי רכישות) הוא כמעט 100%.
אם ה"רייטינג" של האתר הוא נמוך אז סיכוי האתר לעמוד בתנאי הסף על מנת להוציא דיל יומי לפועל יורדים בצורה דרסטית.
מכאן מתבקש כי במידה והאתר זוכה לתנועה רבה של "יוניקים" (אנשים שונים שנכנסו לאתר באותו היום - כלומר התחברות ממחשב שונים ולא מאותו המחשב מספר רב של פעמים) התוצאה תמהר לבוא והאתר יזכה למכור דילים רבים.
לעומת זאת, אתר שהתנוע של ה"יוניקים" בו היא מועטה ורשימת הדיוור שלו היא מינורית, יהיה לו קשה מאוד להוכיח זכות קיום לאורך זמן ולא בטוח שהוא יוכל להחזיק מעמד ובטי שיהיו לו קשיים ליצור קשרים עסקיים עם חברות / בתי עסק מעניינים ואיכותיים שיסכימו לעבוד איתו.
קופון , טוב ככל שיהיה , שווה רבות לבית העסק שמציע אותו רק אם קהל רב רואה אותו. אחרת במקום להציא מדיל מדהים את המיטב אתה כבעל עסק עלול לקבל פרסום שלילי או אכזבה.
לצורך העניין אם 2 בתי עסק שמתחרים באותו התחום מציעים דיל יומי זהה במחיר ובתנאים. בית העסק הראשון מציע את הדיל במקום שמפרסם את עצמו ויש לו רשימת דיוור מפוארת ואילו בית העסק השני מציע את עצמו באתר שיש לו פרסום מוגבל או לא קיים ורשימת דיוור קטנה וקצרה, יגרום לעצמו נזק כי בעוד המתחרה שלו ימכור במאות או באלפים ... בית העסק השני ימכור הרבה , אבל הרבה פחות.
המטרה של כל בית עסק , בין אם בתחום הדיל היומי ובין אם בתחום אחר היא להגיע למספר רב ככל שניתן של אנשים.
כל אדם ברשימת דיוור הוא לקוח פוטנציאלי.
אם יש לך רשימה של 10000 אנשים אז יש לך פוטנציאל מכירה מוגבל מול מי שיש לו רשימה של 1000000 אנשים - זוהי מתמטיקה פשוטה.
שרון זילברצויג