בהול: וועדת חקירה ממלכתית לתחבורה ולתאונות הדרכים בישראל
מאת: נסים גבאי gabbai@012.net.il 050-5206511
אינני עוד אזרח מודאג שקם בבוקר וחיפש מה לא טוב בניהול המדינה שלי.
אני גם לא טוקבקיסט פרוע שמחפש תשומת לב באינטרנט רק כי אין לי משהו אחר מועיל לעשות בחיי.
אפילו אינני נהג מתוסכל שנמאס לו מנהג אחר ש"חתך אותי" ומחפש נקמה.
הכי חשוב !! אין לי שום כוונה להתהדר ולפתוח נוצות טווס על פעלי בתחום התחבורה לאורך כ- 35 שנה. מי שמכיר אותי ופעלי, מה טוב, מי שלא שיתעמק במה שאני טוען.
* מדינת ישראל.
* הכנסת.
* הממשלה.
* העם.
מישהו חייב לקום על שתי רגליו האחוריות ולהחליט על הקמתה של ה-וועדת חקירה ממלכתית לתחבורה ולתאונות הדרכים בישראל.
הוועדה אמורה לתת מענה לשתי סוגיות:
1. מי הם האחראים הישירים והעקיפים למחדל, לרשלנות, ולאטימות המתמשכים שגרמו לאסון הנורא של הקטל בדרכים בישראל?
2. מה הם הכלים המקצועיים הנכונים להילחם באנדרלמוסיה התחבורתית בישראל, ובעיקר במלחמה בקטל בדרכים?
הנימוקים לצורך הבהול להקמת הוועדה:
1. מבחן התוצאה: המוות בדרכים ארב ליותר מ-23,000 איש אישה וטף, ולמאות אלפי פצועים ונכים בדרגות שונות. שכול נורא זה גבוה ממספר הנופלים בכל מערכות ישראל. מישהו חייב לתת את הדין על אחריותו לפיגועים היומיים והשבועיים שאינם מביישים בלשון סגי נאור שום גורם טרור בעולם. הבעיה היא שאף אחד (לבד מהנפגעים) אינו נותן על כך את הדין ו/או לוקח אחריות על התוצאות !!
2. אין כל שינוי במדיניות הממשלה בישראל לאורך כל שנות קיומה באשר למסגרת המערכתית הדרושה כדי לקיים תחבורה סדירה במדינתנו האמורה להיות מודרנית.
3. רמת הכוחניות הפוליטית והאחרת בין הרשויות הרבות העוסקות בנושאי התחבורה בישראל גורמים לתוצאה אחת בלבד: בזבוז כספי ציבור מחד, ומחיקת אחריות אמיתית מגורם כלשהו. עשרות גופים חופפים ומחפפים, מיליוני שקלים מתעופפים ומתבזבזים באוויר, מאות מקורבים מסודרים בג'ובים מיותרים לאתנן פוליטי פאר אקסלאנס, ואת המהות התחבורתית הס מלמצוא בכל האנדרלמוסיה הזו.
4. צמרת המשטרה בישראל לא הפנימה את השינויים הענקיים שחלו בתחום התחבורה בשנים האחרונות, ונקודת הראות הצרה והפרימיטיבית שלה מביאים לאבסורד מערכתי בכל הקשור לאכיפה הדרושה והאפקטיבית כדי לנהל מערך תחבורה בטיחותי ונכון.
5. מערכת המשפט בישראל לא הצליחה לגשר בין מחויבותה לאזרחים לחיות תחת הגנה משפטית ושמירת החוק באשר לנורמות נהיגה נכונות ובטוחות - דבר המביא לקונפליקט הרסני בלתי ניתן לגישור בין הרצוי והמצוי.
הנימוקים הכוללניים הללו מתורגמים בשטח לאלפי בעיות קיומיות יומיומיות שאין מי שייתן ו/או עליהם את הדעת לאורך כל השנים ולכן הצורך הבהול בהקמתה של הוועדה הממלכתית הנדונה.
אני קורא בפעם המי יודע כמה להקים באופן מיידי וועדת חקירה ממלכתית לנושאי התחבורה בישראל ולצורך הבהול להילחם נכון ומקצועי בקטל הנורא בדרכים.
מאת: נסים גבאי gabbai@012.net.il 050-5206511
אינני עוד אזרח מודאג שקם בבוקר וחיפש מה לא טוב בניהול המדינה שלי.
אני גם לא טוקבקיסט פרוע שמחפש תשומת לב באינטרנט רק כי אין לי משהו אחר מועיל לעשות בחיי.
אפילו אינני נהג מתוסכל שנמאס לו מנהג אחר ש"חתך אותי" ומחפש נקמה.
הכי חשוב !! אין לי שום כוונה להתהדר ולפתוח נוצות טווס על פעלי בתחום התחבורה לאורך כ- 35 שנה. מי שמכיר אותי ופעלי, מה טוב, מי שלא שיתעמק במה שאני טוען.
* מדינת ישראל.
* הכנסת.
* הממשלה.
* העם.
מישהו חייב לקום על שתי רגליו האחוריות ולהחליט על הקמתה של ה-וועדת חקירה ממלכתית לתחבורה ולתאונות הדרכים בישראל.
הוועדה אמורה לתת מענה לשתי סוגיות:
1. מי הם האחראים הישירים והעקיפים למחדל, לרשלנות, ולאטימות המתמשכים שגרמו לאסון הנורא של הקטל בדרכים בישראל?
2. מה הם הכלים המקצועיים הנכונים להילחם באנדרלמוסיה התחבורתית בישראל, ובעיקר במלחמה בקטל בדרכים?
הנימוקים לצורך הבהול להקמת הוועדה:
1. מבחן התוצאה: המוות בדרכים ארב ליותר מ-23,000 איש אישה וטף, ולמאות אלפי פצועים ונכים בדרגות שונות. שכול נורא זה גבוה ממספר הנופלים בכל מערכות ישראל. מישהו חייב לתת את הדין על אחריותו לפיגועים היומיים והשבועיים שאינם מביישים בלשון סגי נאור שום גורם טרור בעולם. הבעיה היא שאף אחד (לבד מהנפגעים) אינו נותן על כך את הדין ו/או לוקח אחריות על התוצאות !!
2. אין כל שינוי במדיניות הממשלה בישראל לאורך כל שנות קיומה באשר למסגרת המערכתית הדרושה כדי לקיים תחבורה סדירה במדינתנו האמורה להיות מודרנית.
3. רמת הכוחניות הפוליטית והאחרת בין הרשויות הרבות העוסקות בנושאי התחבורה בישראל גורמים לתוצאה אחת בלבד: בזבוז כספי ציבור מחד, ומחיקת אחריות אמיתית מגורם כלשהו. עשרות גופים חופפים ומחפפים, מיליוני שקלים מתעופפים ומתבזבזים באוויר, מאות מקורבים מסודרים בג'ובים מיותרים לאתנן פוליטי פאר אקסלאנס, ואת המהות התחבורתית הס מלמצוא בכל האנדרלמוסיה הזו.
4. צמרת המשטרה בישראל לא הפנימה את השינויים הענקיים שחלו בתחום התחבורה בשנים האחרונות, ונקודת הראות הצרה והפרימיטיבית שלה מביאים לאבסורד מערכתי בכל הקשור לאכיפה הדרושה והאפקטיבית כדי לנהל מערך תחבורה בטיחותי ונכון.
5. מערכת המשפט בישראל לא הצליחה לגשר בין מחויבותה לאזרחים לחיות תחת הגנה משפטית ושמירת החוק באשר לנורמות נהיגה נכונות ובטוחות - דבר המביא לקונפליקט הרסני בלתי ניתן לגישור בין הרצוי והמצוי.
הנימוקים הכוללניים הללו מתורגמים בשטח לאלפי בעיות קיומיות יומיומיות שאין מי שייתן ו/או עליהם את הדעת לאורך כל השנים ולכן הצורך הבהול בהקמתה של הוועדה הממלכתית הנדונה.
אני קורא בפעם המי יודע כמה להקים באופן מיידי וועדת חקירה ממלכתית לנושאי התחבורה בישראל ולצורך הבהול להילחם נכון ומקצועי בקטל הנורא בדרכים.
מומחה תחבורה, עיתונאי, מנהל שיווק, ופעיל ציבור נגד עוולות ציבוריות.