עסק חדש שנכנס לשוק בארץ ולא משנה באיזה תחום, העיקר שהוא קיים כבר, חייב לחדש. חייב לתת משהו שאנשים עוד לא ראו, לאו דווקא להמציא את הגלגל אלא פשוט להוסיף קונספט קטן שיעשה אותו טוב יותר מהמתחרים שלו בתחום. הסיבה טמונה בכך שבמידה ופתחת מסעדה לדוגמה, הקמת אותה בשדרה של אוכל והעתקת כמעט במדויק את המודל של המסעדות שלידך, קרוב לוודאי שלא תצליח.
גם אם לא מצאת קונספט חדש להיאחז בו, אחד הדברים הכי חשובים לעסק אם לא החשוב מביניהם הוא השרות שתיתן ללקוחות שלך. אין מה לעשות, כאן בארץ הרבה אנשים יחזרו אלייך אם נתת להם שרות טוב ולא תמיד בגלל הדברים האחרים שאתה מציע כשרות בעסק. לקוחות חוזרים הוא מוניטין שאתה בונה לעצמך ברגע שאתה חדש. לכן, כל מה שעליך לעשות הוא לתת את השרות הכי טוב שלקוח יכול לדרוש, ולחכות בסבלנות שייווצר לך מוניטין של עסק טוב. זה חלק חשוב מהנוסחה להצלחה.
בעסק שלי, בר אקטיבי לאירועים, אני מקפיד תמיד לתת את השרות הטוב ביותר ללקוח, כך יוצא מצב שהאנשים שעשו אצלי את האירוע ימליצו עליי בחום בפני כל מי שהיה בחתונה. מה שאני עושה בעצם זה לפרסם את עצמי בחינם מול מאות אנשים שהגיעו ורואים את רמת ההשקעה של הבר האקטיבי. בסופו של עניין, עם סבלנות של כמה חודשים, הלקוחות חוזרים אלייך כמי ששמע עלייך או מי שראה אותך באירוע כזה או אחר והתלהב ממה שהצגת שם.
כמובן שזה לא תחליף לפרסום, איכות ועיצוב הבר. אמנם זה חלק חשוב במשוואה של הצלחה עסקית, אבל עלייך להבין שיש עוד הרבה פרמטרים מסביב שתורמים לשגשוג ועליית העסק. בשביל להצליח בעולם העסקים הקשה והמפחיד, עלייך להיות לא פחות ממצוין.
דודו אלבז,
www.vagosbar.co.il