בעלי עסקים או חברות כחודש לפני החגים הגדולים פסח וראש השנה נערכים לקראת מבצע רכישת מתנות לעובדים. האלטרנטיבות הן רבות וסביר להניח שבעלי חברות וועדי עובדים מקבלים הצעות שיווקיות למכביר. בשנים האחרונות קמו לא מעט חברות שעוסקות בשיווק מתנות לעובדים לרבות מוצרי פרסום. מוצרי פרסום עם סמל החברה יכולים לנוע מדברים יחסית פשוטים כמו עט נובע, שעוני קיר ועד למחשב אישי.
יש טעם בפניה לחברות שעיקר עיסוקן הוא בשיווק מתנות ומוצרי פרסום בכמויות גדולות. ראשית, משום שהם מכירים את השוק ואת מגוון האפשרויות בתחום. שנית, כי הם משווקים את המתנות בכמויות גדולות, מה שמאפשר עלות יחסית נמוכה. יחד עם זאת, כן רצוי להעניק מתנה שיש חשיבה מאחוריה ולא מתנה שנראה כי נ חברה כלאחר יד כדי לסמן וי על חובת הארגון כלפי העובד. חשיבה מאחורי הענקת מתנות יכולה להתבטא בהענקת מתנות לעובדים מגוונות. כלומר, לבחור מתנה שונה וייחודית לכל עובד. ברור שאם מדובר במאתיים עובדים אז הדבר אינו אפשרי ואינו ישים אבל כשמדובר חברות קטנות שמעסיקות מספר מצומצם של עובדים בהחלט ניתן לשקול את הדבר.
הסיבות להענקת מתנות לעובדים:
הענקת מתנות לעובדים היא הזדמנות מצוינת להעניק לעובדים תחושת של שייכות לארגון מסוימים. בתי עסק צריכים להעניק מדי פעם פידבק חיובי לעובדים בין אם על ידי מילות הוקרה ובין על ידי ימי כיף ובין אם על ידי הענקת מתנה. חברות לא יכולות לדרוש מהעובדים לעשות את שמוטל עליהם מבלי לקבל הד להשקעה ולנתינה שלהם. תחושת שייכות וקשר רגשי למקום הכולל הזדהות עם מטרות החברה, עם ההתנהלות שלה ועם היחס שלה כלפי העובדים גורמת לעובדים להנעה ולמוטיבציה גבוהה יותר. בסופו של דבר, אנחנו זקוקים לחיזוק חיובי ולתחושת הערכה רציפה ומתמשכת.
מתנות לעובדים יכולים לשמש תחליף להעלאת שכר. לעיתים לא ניתן לפרוץ את מסגרת השכר הקיימת ומתנות לעובדים יכולות אם בחורים את המתנות הנכונות ועושים בהן שימוש נכון להוות תחליף להעלאת שכר גם אם זמני בלבד.
מתנות לעובדים כי כך נהוג: חברה שלא תעניק לעובדיה מתנה בחגים עלולה ליצור תחושת תסכול אתל העובדים שלה ותחושה כי הם לא מספיק טובים בכדי להשקיע בהם.
סיבה נוספת היא הענקת מתנה לציון פעילות מיוחדת של עובד/ת.