דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חכמת המיתוג 

מאת    [ 17/03/2011 ]

מילים במאמר: 332   [ נצפה 2609 פעמים ]

מהו מיתוג? איך באמת מותג משתרש במודעות? על פי ניסוי הכלבים של פאבלוב

מתוך ספרו של רוי ויליאמס- "הנוסחאות הסודיות של אשף הפרסום"

איוון פבלוב זכה בפרס נובל בזכות מחקרו על מיתוג בשנת 1904. הסיפור על פבלוב והכלבים ידוע לכל, אך לא בהקשרו למיתוג ! ובכן...
יום אחר יום צלצל פבלוב בפעמון לכלבים שלו, תוך שהוא מורח ממרח בשר על לשונותיהם. לא עבר זמן רב והכלבים החלו לשייך את טעם הבשר לצלצול הפעמון, עד שהזלת ריר הפכה לתגובה מותנית של הכלבים למשמע צלילי הפעמון - וללא הבשר.
במונחים פסיכולוגיים זו שתילה של זיכרון אסוציאטיבי – וזהו המובן המלא של מיתוג. חישבו על מותג מוכר: איזה אסוציאציות הוא מעלה אצלכם? סוני? נייק? דני קרני? אתם בעיני הלקוחות שלכם?
חישבו על המותג שלכם. השם שלכם. בנו אותו נכון עם אסוציאציות חיוביות  כלפי לקוחות המטרה שלכם. זוהי הערובה לפרסום מפה לאוזן ולחזרתם של לקוחות קיימים.

יש 3 גורמי מפתח בשתילת זיכרון אסוציאטיבי במוחו של הלקוח:
הראשון – עקביות - פבלוב מעולם לא הגיש אוכל בלי לצלצל בפעמון, ומעולם לא צלצל בפעמון בלי שיתלווה לצלצול גם אוכל.
השני – תדירות- במקרה של פבלוב, הוא עשה זאת יום יום.
השלישי – עיגון - כאשר שותלים זיכרון אסוציאטיבי, חייב המרכיב החדש והבלתי מוכר (צלצול הפעמון) להיות מקושר לזיכרון שכבר מעוגן במוח (טעם הבשר). תדירות +עקביות יצלחיו לייצר מיתוג רק כאשר המסר שלכם קשור לעוגן רגשי מבוסס. מסעו של פבלוב ליצירת מותג היה מעוגן באהבתם של הכלבים לטעם הבשר.
אילו הכלבים לא היה אוהבים בשר, הרי הצלצול התכוף והעקבי של הפעמון לא היה גורר תגובה כלשהי.
את הלקוחות שלכם תוכלו להשוות במקרה זה לכלבים של פבלוב.
אם אתם רוצים ממנו תגובה מסוימת, אתם חייבים לקשור את הזהות שלכם לעוגן רגשי שכבר הוכח כעוגן היוצר את התגובה הרצויה. אם תיצרו את הקשר הזה באופן תכוף ועקבי, יתרחש מיתוג. אבל אל תצפו לתוצאות מיידיות. נדרשות חזרות רבות כדי לגרום ללקוחות שלכם "להזיל ריר" כשהם שומעים את שם המותג שלכם.

יש לך הסבלנות הדרושה, פבלוב

דני קרני יועץ שיווק
למען הכפלת הכנסתכם 
www.marketingclub.co.il 

דני קרני יועץ שיווק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב