טלמיטינג מנצח - לקבוע פגישה עם הלקוח הבא
בעשור האחרון אנו עדים ליותר ויותר חברות בשוק המציעות שירותי טלמיטינג לעסקים כחלק ממערך טלמרקטינג העונה על צרכים שיווקיים שונים. כעשור לאחר תחילת המילניום אנו עדים לדפוסים משתנים בשיטות השיווק המודרניות: גופים מסחריים כיום, בישראל כמו בעולם כולו, שואפים באמצעות הטכנולוגיה שלרשותם להגיע לכמות עצומה של אנשים במעט זמן. בהתחשב במידת התחרות בשוק עסקים מחפשים אפיקי שיווק אפקטיביים המניבים תוצאות מהירות.
עסקים רבים כיום מאמצים את שיטת הטלמיטינג כאסטרטגיית שיווק מרכזית להתרחבות של שירותיהם. כמו בטלמרקטינג מדובר כאן בשיטת שיווק יזומה שמטרתה הגדלת קהל הלקוחות. בעזרת טלמיטינג ניתן להגיע לכמות גדולה של לקוחות חדשים, באופן מהיר, חסכוני ויעיל.
ההצלחה של שיטת הטלמיטינג והטלמרקטינג בכללו, טמונה באופציה ליצירת קשר ישיר עם לקוח פוטנציאלי בצורה שאינה קיימת באף מדיום אחר. זהו יתרון משמעותי שכל עסק יכול לנצל לצרכיו. בניגוד לסברה הקיימת, טלמיטינג אינו מיועד רק לתאגידים או לחברות גדולות במשק: הוא נועד לעסקים רבים המעוניינים לגייס לקוחות, החל מחברות סטארט אפ קטנות, מכוני לימוד ועד לחברות התקשורת והסלולר. מכיוון שלכל גוף כלכלי כזה יכולת כלכלית וצרכים שונים, טלמיטינג יכול להתבצע בהתאם לתקציב השיווק שמקצה הגוף המסחרי למטרה זאת - בהתאם לתקציב נבנית אסטרטגיית לביצוע טלמיטינג האמורה לעמוד ביעדים שהוצבו.
חלק מהחברות בוחרות לבצע טלמיטינג בעצמן אם באמצעות פקידי חברה או באגף פנימי שמיועד לכך בעוד שאחרות בוחרות בטלמיטינג בשיטת מיקור חוץ (אאוטסורסינג), בה נשכרים שירותיו של גוף חיצוני המתמחה בשירותים טלמרקטינג מקצועיים. בשכירת שירותיו של מוקד טלמרקטינג חברות המעוניינות בשירות חוסכות מעצמן עלויות הקמה ותחזוקה.
מהו טלמיטינג וכיצד הוא אמור להתבצע?
בעוד שבטלמרקטינג המוקדן שואף לבצע מכירה בטלפון, בטלמיטינג המטרה היא סגירת פגישה עם לקוח פוטנציאלי כחלק מתהליך רב שלבי של מכירה. בטלמרקטינג המוקדן אמור אם כן, לבצע את כל שלבי המכירה כולל סגירת העסקה, בעוד שהטלמיטינג מתרכז בתיאום פגישה שאחריה יגיע שלב מכירה פרונטאלי.
המטרה של שיחת טלמיטינג היא ליצור עניין בקרב הלקוח. משימה זאת אינה פשוטה כלל בייחוד בהתחשב בכך שהאדם שנמצא מעברה של האפרכסת מורגל בשיחות אלה ובדרך כלל מקבל יותר מפנייה אחת.
שיחות טלמיטינג המתבצעות במקצועיות מתבססות על אותם עקרונות של טלמרקטינג - שימוש באותו קסם אנושי הגורם לאדם להתעניין ברכישה, גם אם המוצר או השירות אינם בגדר הכרח קיומי עבורו.
חשוב להבין כי שיחת טלמיטינג היא לא סתם שיחה. טלמיטינג מקצועי מתחיל בהכנה מראש הכוללת מספר שלבים מרכזיים החיוניים להצלחת התהליך:
- איתור רשומות של אנשים פרטיים או עסקים ופרטי הקשר שלהם.
- הכרה של צוות הטלמרקטינג עם המוצר והשירות של העסק מציע. .
- הצבת יעדים והבנת המטרה מצד צוות המוקדנים. על צוות שמבצע טלמיטינג בפועל להבין כיצד יש להציג את השירות. שלב זה כולל בניית תסריט שיחה מנצח שיגדיל את הסיכויים לקביעת פגישה בתום השיחה. תסריט שיחה נכון יתבסס על עקרונות השיווק של הטלמרקטינג: פנייה אישית ומעוררת עניין, הצגה עניינית של השירות, בניית אמון והכנה מוקדמת להתנגדויות מצד הלקוח. תסריט השיחה צריך להיות מותאם לאופי קהל היעד.
חשוב בשלב סופי של טלמיטינג יעיל כי יתבצע תיעוד מסודר של שיחות שהסתיימו בהצלחה. חלק מהספקים של שירותי טלמיטינג מציעים ללקוחותיהם עדכון אונליין של פגישות שנקבעו עם לקוחות פוטנציאלים.
אודות חברת טלפאן חברת telefan נמנית עם חברות השירות הטלפוני הגדולות בישראל ומעניקה שירותי טלמרקטינג, טלמיטינג ומענה אנושי בארבע שפות: עברית, אנגלית, רוסית וגרמנית. החברה פועלת משנת 2001 ולאחרונה השיקה מוצרי טלפוניה חדישים כגון שירות שיחות פרסומיות אישיות ועריכת סקרים. לחברת telefan מוקד הפועל 24 שעות, 7 ימים בשבוע ללא הפסקה והיא מחזיקה במוקד טלפוניה מהמשוכללים והחדישים ביותר בארץ. בחברה מועסקים כ- 300 מוקדנים, מנהלי פרויקטים, מנהלי הדרכה וצוות הנהלה. טלפון להתקשרות: 072-275-42-22. http://www.telefan.co.il/