ישנן סיבות רבות מדוע שיעורי בית לוקחים הרבה זמן יותר ממה שהם צריכים לקחת.
סחבת, חוסר ריכוז, עייפות, מיומנויות למידה ,חוסר בכישורי חיים בסיסיים ,ועוד.
מגיפת ענק נוספת ,שמשפיעה ישירות על זמן שיעורי הבית, היא הזמינות של הסחות דעת אלקטרוניים.
כהורה, אתה בוודאי יכול להיזכר עד כמה קל היה להיות מוסח על ידי הטלפון או הטלוויזיה בזמן שעשית את שיעורי הבית שלך. היום לילדים יש את אותה בעיה, פי כמה וכמה : יש להם מחשבים, מכשירי iPod, טלפונים ניידים וכל זה עם היכולת המיידית ליצירת קשר עם חבריהם.
בתור מבוגרים, בדרך כלל, עם משמעת עצמית, קשה לנו לעמוד בפיתוי לבדוק אי מיילים או הודעות טקסט בכל פעם שאנחנו שומעים את "הטון" להודיע על בואם.
** למה זה קורה? **
לעתים קרובות, הילדים שלנו ינסו לשכנע אותנו שזה ריבוי משימות והם יכולים לעשות את שיעורי הבית שלהם בזמן הודעות SMS לחברים. ושיחה ערנית וקולחת בפיס בוק במידה מסוימת, זה נכון. יחד עם זאת, הם לוקחים הרבה יותר זמן כדי להשלים את שיעורי הבית, ובמקרים מסוימים אף לא משלימים עד הסוף. הם פשוט עושים מהר ככל האפשר כדי לסיים עם זה. בסופו של דבר, זה עולה להם יותר זמן ללמוד בהמשך הדרך.
** מה ניתן לעשות בקשר לזה? **
בשנים האחרונות, שמתי לב לשינוי משמעותי בתגובות של התלמידים, במהלך השיעורים בהם אני מלמדת. כאשר אנו מסכמים את נושא ניהול הזמן. אני תמיד מבקשת מהם לתאר שלושה רמזים, טיפים, אסטרטגיות או כל מה שלמדו שיכול לסייע להם לחסוך זמן על שיעורי הבית.
הרוב המכריע של התלמידים כיום ברשימה היה "לכבות" כל מה שמסיח את דעתם.
לכבות את הטלפון, ה-iPod, טלוויזיה, מחשב כדי להתמודד עם שיעורי הבית מהר. אין ספק, בהתחלה, התלמידים הם מסרבים ניתן לעשות זאת לסרוגין ,וכשמיישמים זאת בהתמדה ובהדרגה,התלמידים באמת מופתעים,מהגברת היעילות והמהירות בהם הם יכולים לבצע את שיעורי הבית.
לילך ציפורי-קל להצליח יותר-מורה פרטית לבניית כישורי חיים
www.lilachteach.com