הסודות מאחורי המדפים- תעשיית הפרסום הרבה כסף ולא מעט אשליות
יובל לובנשטיין
ישנם כל כך הרבה מוצרים טובים, אשר כלל לא מפורסמים, בגלל שהם שייכים לכולם ואי אפשר לגבות מהם כסף לפרסום ומנגד ישנם כל כך הרבה מוצרים גרועים, שמאחוריהם קופה ענקית של כסף לפרסום.
ככה זה, מזכיר במעט את "צדיק ורע לא ורשע וטוב לו".
ברשימת המוצרים הטובים, אשר לעולם לא נראה אותם בפרסום, אפשר למנות את החומץ, הכורכום, רוזמרין, הל, זנגביל, ציפורן והשום (רשימה חלקית)
את רשימת המוצרים "ההפוכים" – לא צריך הרבה דמיון, תמצאו אותם בעצמכם.
זו אחת הסיבות המרכזיות שתרופות טבעיות וצמחי מרפא לא קודמו בעולם הרפואי, שהרי לא ניתן להוציא עליהם פטנט.
הידעתם ?
* שיעור חולי הסרטן הריאות בהודו נמוך פי 8 מהמקובל במערב, סרטן המעי הגס נמוך פי 9, סרטן השד נמוך פי 5 וסרטן הכליות נמוך פי 10 – כל זאת מפתיע לאור התנאים הסניטריים בגרועים בהודו.
מחקרים זוקפים זאת גם לתבלין הכורכום, אשר משמש כמרכיב מרכזי בקארי.
* הוספת מעט פלפל שחור לכורכום מגדיל את ספיגתו במעי פי 2000 !
* זנגביל- משמש כנוגד חמצון ופועל כנגד דלקות.
חליטה של פרוסות זנגביל בתוספת דבש, עשויה להפתיע אותם לטובה.
אחת הדוגמאות המעניינות בתחום הניקיון הוא החומץ, אשר נדמה שהוא נדחק לקרן זווית, לעולם לא נראה אותו בפרסום, אך את העבודה יודע לעשות, לא פעם הרבה יותר טוב" מחבריו המפורסמים".
שימושיו של החומץ הם רבים ונמנה את העיקריים שלהם
*ניקוי אבנית – בקומקום, באסלה, בסכו"ם ובראש המקלחת.
* הסרת חלודה
*ניקוי מוצרים מזכוכית- חלונות, שמשות
* הסרת כתמים – קולה, תה, קפה ושומן.
* ניקוי שטיחים – חומץ מדולל במים ביחסים שווים –התוצאה מדהימה
* ניקוי סירים ומחבתות- רבע כוס חומץ עם חצי כף מלח.
* תחליף למרכך כביסה – חצי כוס חומץ הדרים
* ניקוי כלים מפיוטר, נחושת ופליז – ממיסים כפית חומץ בכוס חומץ ומוסיפים
קמח רגיל עד לקבלת משחה, אותה מורחים וממתינים רבע שעה.
* חומץ עם סודה לשתייה- מסייע לניקוי של אזורים קשים, כולל פחי אשפה או
ניקוי צווארוני חולצות לפני הכביסה.
* לפתיחת סתימות- חופן סודה לשתייה ואחר כך חומץ, לאחר התסיסה לשפוך
קומקום מים רותחים.
* לנטרול ריחות טיגון או ריחות בישול, יש להניח ליד הכיור קערית קטנה עם
חומץ, אשר סופח את הריחות ומונע מהם להתפזר בחלל הבית.
בצרפתית הוא נקרא Vinegar שמשמעו "יין חמוץ".
ניתן להכין אותו לא רק מיין, אלא מכל חומר אשר תוסס, כמו תפוחי עץ, אורז, אגסים ופירות יער ואפילו מדבש.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר