כתיבה יעילה לאתרי אינטרנט היא למעשה אמנות השכנוע הטקסטואלית. היא שונה מאומנות השכנוע בכל מדיום אחר בכך שעליה להיות ממוקדת יותר וזרועה במילות מפתח ומושגי יסוד המתאימים לתחום עיסוקך על מנת שמנועי החיפוש יזהו את האתר שלך כרלוונטי בתחומו. יש לזכור כי גולש ממוצע, הסוקר מספר דפי אינטרנט, הוא בעל סבלנות מעטה ולא קורא לאורך זמן הארוך ממספר שניות, לפני שהוא עובר לדף אחר או סוגר את הדפדפן לחלוטין. סבלנותו של הגולש באמת מוגבלת ועל האתר לספק לו את המידע הדרוש בצורה מסוגננת, נכונה ואטרקטיבית.
על הכותבים לאתרי אינטרנט לזכור כי קוראים מתעבים זילזול באינטליגנציה שלהם, הם שבעו מ"לוקשים" והעמדות פנים, הם מבקשים לדעת מה העסק שלך באמת יכול להציע להם והאם מוצריך עונים על צרכיהם. אם לא יינתן להם המידע הנדרש בשפה רהוטה, משכנעת ומבדלת, הם יעברו למתחריך... פשוט עד כדי כך.
שכנוע טקסטואלי תלוי כמובן בדרך בה ניסחת את הבידול שלך. לכך מתלווים פשטותו ויעילותו של מבנה האתר, ומראהו המצודד אף פעם לא מזיק. מאידך גיסא אין להפריז במתן מידע יבש בלבד. יש לסגנן אותו על מנת לתפוס את תשומת ליבו של הקורא. המינון הנדרש אינו נובע מעולם המדעים המדויקים, לכן קופירייטר מוכשר יכול להגדיל פלאים את סיכוייך למכור באמצעות האתר שלך. תפקידו של ה"קופירייטר המקוון" הוא לתפוס את תשומת ליבו של הקורא הממהר, לגרות את סקרנותו ולבנות "מערכת יחסים" עליה מבוסס תהליך השיווק ואבני היסוד שלה הם מושגים מעולם התוכן של העסק שלך.
אז מה הם הפרמטרים החיוניים לכתיבה מקצועית באתר שיווקי?
- המפתח לשכנוע הוא אמינות. הקוראים חשדניים ושיפוטיים, היה כן ככל הניתן בנוגע ליכולותיך ולמוצריך.
- ה"מוצר" שלך נמצא בעדיפות עליונה, אך לא המטרה היחידה בכתיבה, פתח שיחה שיווקית עם הקורא. זכור כי כתיבה בשיטת SEO לא מבוססת רק על מינוחי יסוד המאפיינים את תחום עיסוקך, החוכמה היא לשלב אותם בטקסט איכותי שמנהל שיחה עם הקוראים.
- הדגש את יתרונותיך על פני מתחריך.
- זכור כי עמוד הבית אליו נכנסים רוב הקוראים לראשונה, כמוהו כרושם הראשוני בפגישה עסקית. היה חד ואינטליגנטי, הקפד על מראה גרפי משובב נפש וגם על תפריט אתר נוח.
- אל תחשוש לתת "אישיות" לטקסט שלך, תן לו אופי, הפוך אותו לסוכן מכירות אופטימאלי שיודע להתחבב ולשכנע אך לא עושה זאת בצורה מופרזת.
- בהצלחה!
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com