דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך הופכים תקלות להזמנות - סיפור מדהים של שחר כהן 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2740 פעמים ]


להלן הסיפור המדהים של שחר כהן, לקוח שלי ובעלים של חברת ספיוורס, יצרנית ויצואנית של מוצרים לעולם הג'אגלינג.
שימו לב דרך אגב לכותרת הזמנות ...  הזדמנות 
אליך שחר...
אני עובד בעיקר עם מפיצים וחנויות בחו"ל. לאחרונה שמתי לב לתופעה שחוזרת על עצמה בעקשנות: תקלות מביאות מכירות. ולא, אני לא טכנאי מחשבים...
מדהים - אחוז משמעותי מנפח המכירות הוא תוצאה ישירה של תקלות שונות, או יותר נכון דרך הטיפול בהן. ההיענות המיידית, ההקשבה לצרכי הלקוח, גורמים לו להבין שיש חברה רצינית מאחורי המוצר. התקלה היא הזדמנות מצויינת לשוחח, לזהות צרכים וליצור פתרונות יצירתיים שמוכרים יותר.
לא קיבלת צבע כתום במשלוח? יש ביקוש לכתום? נוסיף לך קרטון רק של כתום במחיר משלוח מוזל. (וכאן הלקוח רוצה יותר מקרטון אחד) 
המשלוח תקוע במכס? – לא נעים אבל אחלה הזדמנות. כי בזמן שהמוצרים טיילו באויר, הלקוח כבר התחיל למכור אותם. עכשיו כשהמוצרים תקועים, הוא יותר רעב. עזור לו לשחרר את המשלוח, גם אם זה לא אחריותך וגייסת ממנו הזמנה חדשה.
היה לי דפקט ייצור באלפי פריטים. למרות אי הנעימות, שמרתי על קשר טוב עם הלקוחות, ביררתי היטב מה נקודות התורפה והבטחתי חלקי חילוף לכשיהיו. במקום לייצר את אותו מוצר, שדרגתי אותו וכאשר הוא יצר לאור קיבלתי הזמנות יפות.

מקרה מעניין שהיה לי לאחרונה: שלחתי 3 חבילות ללקוח בצרפת. 2 אבדו ע"י המשלוח. מאוד לא נעים ומעורר מתחים. בירורים, עניינים, בירוקרטיות, מי אשם? בינתיים עובר הזמן והלקוח מתחמם. אחרי שקיבלתי אימייל בו הוא שואל בנימוס אם להוציא את המוצר מהקטלוג, הבנתי שצריך להתעורר. ביקשתי ממנו שיפנה זמן לפגישה בסקייפ. סיפרתי לו שהמוצר שנשלח אליו ממילא אזל במלאי ובמקומו אני מייצר מוצר משודרג וטוב בהרבה. בזמן שהוא מחכה, הקולגות שלו כבר מריצים את המוצר לחנויות. לא חבל? סיכום השיחה: הבחור הכניס הזמנה של פי 13 לעומת הכמות שאבדה. את הכמות המקורית הוא קיבל חינם ועוד קצת הנחה כפיצוי. עסקה משתלמת והרווחתי לקוח מרוצה.

לסיום אזהרה: זה עובד רק בכיוון אחד. חשוב לטפל טוב בתקלות אבל לא מומלץ ליזום תקלות כדי להגדיל מכירות.
עד כאן סיפורו המלמד של שחר.
אנחנו נמצאים בעולם של יחסים בין אנשים, בין סוחרים. יחסים אלה הם עולם של פסיכולוגיה. בניית אמון. אמינות.
תקלה היא מקרה שאפשר תמיד לראותו משני צידי המטבע – כבעיה או כהזדמנות.
ראו את התקלה תמיד כהזדמנות. ואתם יודעים מה? אינני פוסל את האפשרות לפעמים גם ליזום תקלה, במידה והעניינים עם הלקוח תקועים.
אם יש לכם סיפור דומה אשמח לקבל במייל חוזר. Dan7@netvision.net.il

www.marketingclub.co.il

 

דני קרני יועץ שיווק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב