ישנו פתגם עתיק שמגיע בצורתה של תפילה. האדם פונה אל השמיים, אל אלוהים, אל האלים, אל אמא אדמה, אל הגורל, אל רוח הקיום או אל כל ישות שבה הוא מאמין והוא מבקש: תן לי את הכוח לקבל את הדברים שאי-אפשר לשנות; תן לי את האומץ לשנות את הדברים שצריכים שינוי; תן לי את התבונה להבדיל בין הדברים. יעוץ שיווקי טוב הוא יעוץ שיווקי שלוקח לתשומת ליבו את התפילה הזו ואת המשמעויות שבה ופועל בהתאם לשלושת הכללים הללו כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר שאליהן ניתן להגיע.
לקבל את הדברים שאי-אפשר לשנות
חשוב להתחיל דווקא מהמקום של חוסר עשייה. כל ארגון הוא בעל מנגנון מסוים שפועל. יכול להיות שהוא פועל בצורה גרועה ויכול להיות שהוא פועל נהדר ויכול להיות שהוא נמצא במקום כלשהו בין המושלם לבין האיום והנורא. כאשר ניגשים לבחינת הארגון ומבקשים לייעל את התחום השיווקי שבו חשוב להכיר שני דברים מהותיים: מהם הדברים שאותם צריך לשמר ומהם הדברים שאותם אי-אפשר לשנות. מובן מאליו שיש מוטיבציה גדולה – הרבה פעמים היא משותפת גם לחברה המייעצת וגם לארגון שמקבל יעוץ שיווקי – לשנות ולשפר ולהגיע לשיווק מוצלח ומושלם. אבל אסור לשלח כל רסן ויש להישאר עם שני הרגליים על הקרקע. במקום להיכנס עם הראש בקיר, לפעמים צריך לעקוף את הקיר או לנצל אותו לשימוש אחר. במקום להרוס הכול ולהתחיל מאפס צריך לחשוף את היסודות הטובים שעליהם ניתן לבנות טוב יותר.
לשנות את הדברים שאפשר
פסיביות היא הצד השני של המטבע. כדי לא לעשות משהו יש תמיד המוני תירוצים ותמיד ניתן למצוא סיבות למה לא לעשות משהו או למה צריך לדחות אותו לזמן אחר. כאשר עובדים על שיפור השיווק יש צורך לעיתים קרובות באומץ לא מבוטל. לכל ארגון נוח להישאר בשביל שאותו הוא מכיר ומעבר אל דרך חדשה יכול להיות מהלך מפחיד. אלא שכדי להצליח בעולם העסקים חייבים להצטייד באומץ ולדעת מתי להשתמש בו כדי לצאת לדרך חדשה. אם יש צורך להרוס דבר מה אי-אפשר לשקוע בנוסטאלגיה או להמשיך לנוע מכוח ההרגל. כל המטרה של יעוץ שיווקי היא לשפר את מערך השיווק על כל המרכיבים שלו ואם מתבצרים בעבר הרי שלעולם לא יהיה אפשר להגיע אל העתיד ואל ההישגים הטמונים בחובו.
לדעת את ההבדל בין הדברים
אבל איך יודעים מה צריך לשפר במסגרת התהליך של יעוץ שיווקי ואילו דברים צריכים להישאר כמו שהם? את התשובה לכך ניתן למצוא בעבודה משותפת של החברה המייעצת ושל החברה שמקבלת את הייעוץ. ישנם כמובן המוני מדריכי שיווק והרבה חברות יעוץ שיווקי יכולות להציע פיתרונות קסם. גם אם קסמים עובדים לעיתים בעולם של יעוץ שיווקי זה רק כי הם מבוססים על הבנה מעמיקה של המצב והכרה של הכלים שעומדים לרשותה של חברת יעוץ שיווקי. שיתוף הפעולה בין הידע והניסיון של חברת יעוץ שיווקי ובין היכולת והכישורים של הארגון שמקבל את הייעוץ הוא זה שמאפשר לשרטט את הדרך ולהבדיל בין מה שצריך לשנות ובין מה שצריך לקבל כמות שהוא.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל