עם התקדמותה של הטכנולוגיה וכניסתם של מחשבים למרחבים הביתיים, אבחון ליקויי למידה יכול להיעשות כיום גם בדרכים ממוחשבות. אחת הדוגמאות הנפוצות לכך היא אבחון בעיות קשב וריכוז המכונה "T.O.V.A", אשר נוער לערוך אבחון לקויות למידה. אחד מהדברים שמייחדים את המבחן הוא האפשרות לבדוק גם במסגרת האבחון את היעילות של הטיפול התרופתי שניתן עבור בעיות קשב וריכוז. עם הפופולריות הגוברת של האבחון, הוא מתקיים במדינות רבות ברחבי העולם ואף במסגרת מרכז כיוונים בישראל.
במהלך מבחן T.O.V.A נמדדים פרמטרים שונים שמהווים חלק מהתהליך של אבחון לקויות למידה. אורך המבחן הוא 21.8 דקות, וילדים בגילאי 4-5 יוכלו אף הם לערוך את המבחן במתכונת מקוצרת של 10.9 דקות בלבד. בשונה ממבחנים אחרים של אבחון לקויות למידה המבוססים על עבודה ידנית, המבחן של T.O.V.A נערך בצורה ממוחשבת על צג מחשב בתוך מרכז כיוונים או בכל מכון אחר.
במהלך האבחון של בעיות קשב וריכוז שנערך במסגרת מרכז כיוונים נדרש הנבדק לצפות ולהתרכז בצג המסך, ולהגיב לגירוי אשר האבחון מבקש להגיב - ובאותה המידה גם להתעלם מגירויים אחרים ולא רצוניים. בצורה כזאת, נבדקת יכולת ההקשבה וההתמדה של המטופל באופן כמותי: מספר הפעמים שהוא הגיב בצורה נכונה לגירוי הנכון שהופיע על צג המסך, מספר התגובות הלא רצוניות, וכן זמן התגובה הממוצע לכל התגובות.
בשלב השני של אבחון לקויות למידה במסגרת T.O.V.A, נבדקת מהימנות האבחון הראשון של בעיות קשב וריכוז. מדובר באותו מבנה של מבחן, אולם כזה שנועד לוודא את התוצאות במבחן השני - בכדי להיות בטוחים שתוצאות המבחן הראשון לא הושפעו מגורמים זמניים שונים. בדומה לתהליכים אחרים של אבחונים אשר נהוגים במסגרת מרכז כיוונים, בסיומו של מבחן T.O.V.A ניתנות המלצות להמשך הטיפול דרך דו"ח מפורט - שעשוי אף להעניק למטופל הקלות שונות בלימודים, כגון תוספת זמן בבחינות או התעלמות משגיאות כתיב