יחסי ציבור, זה לא מתאים לחברה
מנהל חברה רוצה להגיע לעיתונים הגדולים אבל לא רוצה לשלם את סכומי העתק שנדרשים על מנת להופיע בעמודי המפתח שם. מציעים לו שירותים של יחסי ציבור וקשרי עיתונות ואז מגיע התשובה הקבוע: זה לא מתאים לחברה שלי, אנחנו עוסקים בכך וכך, זה רק יפגע בנו... אז למה יח"צ מעוררים כזאת התנגדות, ולמה לפעמים הם האמצעי הכי יעיל.
עיתונות צהובה
איכשהו עם השנים נוצר הרושם שיחסי ציבור קשורים עם עיתונות צהובה. אין שום קשר בין השניים, עיתונות צהובה עוסקת ברכילות וקשרי עיתונות לפי הגדרה זו מערכת יחסים שבה היחצן מזין את העיתונאי בידיעות שקשורות לפעילות של החברה ועשויות לעניין את הציבור. היחצן עובד בשביל החברה אבל חייב להפיק ידיעות מעניינות על מנת שהעיתונאי ירצה לשלב אותן בעיתון.
היתרון הגדול של יחסי ציבור
היתרון הגדול של יח"צ הוא שהם נותנים תחושה של אמינות ואינם נתפסים כפרסומת. אנחנו חיים בעידן שבו אנשים שבעים מפרסומות, הם מקבלים תשדורות של פרסומת בפייסבוק, בטלוויזיה, בגוגל, אפילו בשלטי חוצות שהם הולכים למכולת וכו. בגלל זה נוצרה הבעיה בפרסום הטלוויזיוני, אנשים לא רואים פרסומות, הם מזפזפים לערוץ אחר או במקרה הטוב משקיטים את הטלוויזיה ועושים משהו אחר באותו זמן. לעומת זה אין שום בעיה לקרוא כתבה מעניינת, או לראות ידיעה תקשורתית.
תחום נוסף שהתפתח הוא יחסי ציבור באינטרנט, היום רוב העיתונים מיוצגים גם באינטרנט, הרבה מהאתרים שמפרסמים כתבות מאפשרים להוציא קישורים מהכתבות לאתר שלכם. אחד הפרמטרים החשובים בקידום אתרים (הגברת החשיפה של האתרים במנועי החיפוש על מנת למשוך גולשים) הוא השגת קישורים. אתרי העיתונות הם בדרך כלל אתרים חזקים בעלי תנועה משמעותית, הקישורים מאותם אתרים תורמים לקידום האתר.
השקעה לטווח ארוך
יחסי ציבור הם השקעה לזמן ארוך. הרבה פעמים קשה לדעת מה אוהבים בעיתונים ובטלוויזיה, יכול להיות שהיחצן עשה עבודה מצוינת ועדין הכתבה שלו לא התפרסמה. בעלי עסקים צריכים להצטייד בסבלנות כשהם בוחרים במסלול הזה של יח"צ.
איל אלדר