מסעדות סושי הן הלהיט ההיסטרי ביותר בענף האוכל והמסעדות בשנים האחרונות, ונראה כי הוא כאן, בשביל להישאר לתמיד. מסעדות אלו רווחות בשנים האחרונות לא רק ביפן, והן אהובות ומבוקשות גם ברחבי העולם, ואף בישראל.
הסושי נולד לפני מאות שנים במנזר ביפן, בו הוגשו סעודות ובהן מנות קטנות ויפות למראה, עשויות תערובת של אצות, אורז, ירקות, ורצועות דקיקות של דגים נאים. מאז הוא נחשב לאוכל יפני מסורתי.
מסעדות יפניות פרצו והפכו לטרנד בעשור האחרון, תחילה באירופה, ובארצות הברית, ובהמשך גם בארצנו הקטנטונת. מסעדות יפניות מציגות כיום לראווה עושר מנות משובב עין, וערב לחיך, וקהל לקוחות עצום מתמוגג ממגוון המנות הקטנטנות, והנאות, תרתי משמע. מסעדות סושי מציעות גם סושי צמחוני אשר כולל רק תערובת אורז וירקות המגולגלים בתוך האצות.
מסעדות סושי 'רגילות' מעוצבות בחלקן בסגנון אסיאתי מסורתי, בישיבה לצד שולחנות אוכל, אולם גם מסעדות סושי-בר, בו מוגשות המנות בתוך מקררים שקופים, המוצבים על גביי דלפק, הן מסעדות מבוקשות למדיי. מגוון רחב של מנות מוצג מול הסועדים, במקרר השומר על מרכיביו וצורתו של סושי טרי ומעורר תאווה, מעודד את הלקוח להתקין לעצמו צלחת מעניינת וייחודית, עם המנות האהובות עליו במיוחד. ישנם גם כאלה המזמינים שף בבית המתמחה בהכנת סושי מקצועי וזו אטרקציה לכל מסיבה או אירוע.
אנשי עסקים רבים, עורכים פגישות עבודה במגוון מסעדות סושי, הפרושות סמוך לבנייני המשרדים והחברות. בעולם האוכל והמסעדנות כבר מזמן הבינו שמדובר במאכל שניתן לשווק בקלות רבה, שכן הוא גם טעים מאוד, וגם מרשים למדיי, מה שמעודד את אנשי החברות הגבוהות ובעלי העסקים, לבחור דווקא בו.
המחירים אשר רווחים בענף מסעדות סושי, עשויים להיות גבוהים יותר או פחות, בהתאם לרמת האוכל והשירות המוצעים. כיום מגישות מסעדות סושי רבות, בעיקר בשעות הצהריים, תפריטים עסקיים ומוזלים.
מסעדות סושי רבות מקיימות מערך משלוחים גדול ומסודר, שכן המאכל היפני הפך להיות גם היט ביתי משובח, אם במהלך צפייה בסרט סלוני, ואם במהלך ארוחה רומנטית ביתית.
מאמר זה נכתב על ידי שני עורכת פורטל האוכל