תכנית שותפים? מה זה בעצם?
דוגמה פרטנית לתכנית שותפים היא הפרסום הממומן בגוגל. אבל עליה נדון בפעם אחרת. עכשיו אני רוצה לדבר על תכניות מסוג זה שפועלות מחוץ לפייסבוק.
אז מהי בעצם תכנית שותפים?
בתכנית שותפים יש מי שרוצה למכור יותר, ויש מי שרוצה לתווך בינו לבין הקונים ועל הדרך לצבור לזכותו עמלות.
נשמע פשוט? לא כל כך, אבל גם לא קשה מידי.
ראשית נחשוב שאתה רוצה להיות המתווך. במקרה כזה עליך להיכנס לאתר שמציע תכניות שותפים, ליצור בו מנוי ולהתחיל לחפש קמפיינים שמתאימים לך. עליך לבדוק תמורת מה ישלם לך המפרסם, מהם תנאי הפרסום ומה תנאי התשלום, ואם כל אלה מתאימים לך. לאחר מכן עליך לבחור מספר קמפיינים שהם הטובים ביותר, ובעלי הסיכוי הגבוה ביותר מבחינתך.
נאמר שאתה רוצה לפרסם את הקמפיינים באתר שלך, חשוב שתבחר כאלה שיעניינו את הגולשים שיגיעו אליך לאתר. אם למשל האתר מיועד לבני הגיל השלישי, תוכל לשים קמפיינים שעוסקים בילדים רק אם הכוונה למתנות שסבא וסבתא יכולים לקנות להם, אבל לא יתאים למשל לשים קמפיינים שעוסק במקומות בילוי לצעירים.
חשוב שתפזר את הקמפיינים בצורה נכונה, ולא תעמיס מידי במקום אחד.
ומה אם אתה המפרסם?
אתה צריך ראשית לבחור בין פרסום טקסטואלי לפרסום באמצעות באנר. רצוי לשלב משני הסוגים ובמודעות בכמה גדלים. לאחר מכן עליך לנסח את מודעותיך ולעצב את הבאנרים, להחליט כיצד ובכמה תתגמל את המתווכים והאם תציב לפניהם תנאים. עליך להחליט אם אתה רוצה שיגיעו אליך כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים, כולל גם ממתווכים שמהם יגיעו מעטים מאוד, או שאתה מעונין רק במתווכים שמהם יגעו אליך הרבה פונים. הרוב נוהגים היום באפשרות השנייה, לטעמי זו טעות. השיקול של כמה יגיעו מהמתווך המסוים צריך להיות שלו, כי זה יקבע את גובה התקבול שיקבל מכם ואת תדירותו, לכם זה לא צריך לשנות, כי יתכן שממתווך "חלש" יגיע אליכם רק מישהו אחד בשבוע, אבל כמעט כל מי שיגיע ממנו יסגור עסקה, ואילו ממתווך "חזק" יגיעו עשרה ויותר בשבוע אבל תסגרו רק עסקה אחת בחודש.
נוכחות אינטרנטית בראש גדול בשבילכם תמיד