בחודשים האחרונים עושה פייסבוק מאמץ הולך וגובר להיכנס לתחום הסלולר. עד לפני כמה חודשים נפוצו הערכות כי פייסבוק תשיק מכשיר סלולרי משלה, אולם השמועות הללו הוכחשו - ואכן בינתיים הדבר לא קרה. לעומת זאת, פייסבוק עושה מאמצים ניכרים להקל את משתמשי הסלולר לגלוש דרכו לאתר.
לפני שבועות אחדים רכשה פייסבוק את סנפטו, חברה ישראלית שפיתחה טכנולוגיה שמדמה את חווית השימוש באייפון, במכשירים פשוטים. באמצעות טכנולוגיה מתוחכמת מאפשר השירות גם למי שיש לו מכשיר פשוט לגלוש בפייסבוק ובאתרים אחרים בנוחות. הרכישה תאפשר לפייסבוק לקדם את הגלישה באתר בעולם השלישי, ובקרב משתמשים פחות מתוחכמים.
הצעד הבא שנקטה פייסבוק השבוע היא איחוד האתרים הסלולרים שלה לאתר אחד פשוט, כדי להקל על הגולשים השונים למצוא את האתר בסלולר - ולייצר להם חווית שימוש מקסימלית. פייסבוק מפעילה גם מפעילה זה כמה חודשים שירות מבוסס מיקום משלה - פייסבוק פלייסס, שבאחרונה הפך לזמין גם בישראל, דרך מכשיר האייפון. מדובר בשירות מתחרה לזה של פורסקוור, שמאפשר לגולשים לחלוק את המיקום הפיזי שלהם עם חבריהם. השירות הבא שקשור לסלולר אותו צפויה להשיק פייסבוק הוא שירות דילים, שמן הסתם יתחבר בעתיד לנתוני המיקום הללו.
פייסבוק רואה מן הסצם פוטנציאל עסקי גדול בתחום הסלולר. ע"פ הנתונים האחרונים יש לה 250 מיליון משתמשי סלולר בפלטפורמות השונות. בחנות אפליקציות לאנדרואיד ובחנות אפליקציות לאייפון - אפליקציות פייסבוק תמיד פופולריות מאוד ונמצאות בצמרת ההורדות. כאשר תחליט פייסבוק להיכנס לתחום הפרסום הסלולרי, מה שטרם עשתה, היא צפויה לייצר ממנו הכנסות לא מבוטלות. ככל הנראה המדיניות של החברה תהיה לחבור לחברות פיתוח לאייפון וחברות פיתוח לאנדרואיד, וליצרניות תוכן, כדי שישלבו את הממשק החברתי של פייסבוק באפליקציות - ובכך להגיע ללקוחות רבים ככל האפשר. כאשר זה יתרחש, כל התחום של שיווק בפייסבוק, יעבור שדרוג משמעותי, והשימושים בסלולר צפוים לזנק שלב אחד הלאה.
גבע קרא עוז