דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מציאת שם מותג 

מאת    [ 09/04/2011 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 3609 פעמים ]

יש לך מוצר? מזל טוב. אין לך שם עבורו? מזל רע. מעוניין ללמוד בעצמך איך מוצאים שם טוב למותג? מזלך, כי רק ככה תחסוך מאות שקלים "על" קופירייטר, או אלפי שקלים אם תפנה למשרד פרסום.

אם ברצונך לנתב את דרכך באיתור שם מתאים למוצר שברצונך למתג, כדאי שתכיר את האפשרויות השונות העומדות בפניך:

שמות מותג על פי נושאים:

1) שמות "עינוגיים": מדובר בשמות שגורמים לעונג כי הצליל שלהם משדר תחושה רכה. על שמות כאלה מחליטים כשלא רוצים לתעד בשם המוצר תועלת מסוימת אלא מעדיפים לשדר אווירה חמימה.

2) שמות תואמים: הכוונה היא לשמות שתואמים את המוצר אותו הם מייצגים. שמות כמו "תוסס", "במבה", "בקבוק", "שפריץ", הם שמות שכמעט משמיעים את צליל המוצר שהם מתארים.

3) שמות משדרי תועלת: כשמם כן הם, מסבירים את "התנהגות" המוצר. בדרך כלל אלה שמות המורכבים משתי מילים. "קרמ-בו", "חיש-גד".

4) שמות המתעדים נהלי משתמשים: "אפי-ליידי" בא לתאר גברת ששמחה להשתמש במוצר הזה. Care-line עושה אותו דבר רק באנגלית - "קוו-הטיפוח" היה תרגומו לעברית אם מישהו היה מעז לקרוא לזה ככה בישראל.

5) שמות ג'נריים: מוצר ששמו הפך לשימושי עבור כל "אחיו" ו "דודיו" הוא שם ג'נרי. "פלאפון" למשל הפך לשם ג'נרי למרות שזה לא שם לטלפון סלולארי אלא שם של חברה. גם פריג'ידר הוא לא שם למקפיא או מקרר אלא שם ותיק מאוד של חברה שייצרה את רוב המקררים שהשתמשו בהם בישראל.

6) שמות "Me-Too": אלו שמות שמסתמכים על מוצר אחר שמוביל את הקטגוריה שלהם, ולמעשה מסתמכים על שמות ג'נריים מהסעיף הקודם. שמות כאלה "רוכבים" על ההצלחה של קודמיהם עם שינוי קל.

7) שמות מורכבים - אסוציאטיביים: שמות שמעוררים רגשות בהקשר לנושא שהם מזכירים.

יהיה נושא השם אשר יהיה, חשוב שישדר את המסר הנכון עבור המוצר שלך. חשוב לבדל אותו ממתחריו (אלא אם הוא שם מסוג ME TOO), חשוב שיהיה זכיר ונעים להגיה וחשוב יותר מכל, שהשם הזה יעזור לך למכור. אם "תכריח" את השם על המוצר בגלל הסיבות הלא נכונות תפגע בסיכוייו לשרוד על מדף המוצרים. קופירייטרים טובים הם קופירייטרים שיש להם את תחושות הבטן הנכונות בנוגע לבחירת שמות טובים. אבל כשאתה כבר נעזר בקופירייטר תן לו את ה"בריף" הנכון אודות המוצר, זהה את קהל היעד שלו ודע מהו המיתוג שאתה מייעד לו, כי אם לא תעשה זאת, יבחר השם הלא נכון והקמפיין שלך יתחיל ברגל שמאל.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב