יש לך מוצר? מזל טוב. אין לך שם עבורו? מזל רע. מעוניין ללמוד בעצמך איך מוצאים שם טוב למותג? מזלך, כי רק ככה תחסוך מאות שקלים "על" קופירייטר, או אלפי שקלים אם תפנה למשרד פרסום.
אם ברצונך לנתב את דרכך באיתור שם מתאים למוצר שברצונך למתג, כדאי שתכיר את האפשרויות השונות העומדות בפניך:
שמות מותג על פי נושאים:
1) שמות "עינוגיים": מדובר בשמות שגורמים לעונג כי הצליל שלהם משדר תחושה רכה. על שמות כאלה מחליטים כשלא רוצים לתעד בשם המוצר תועלת מסוימת אלא מעדיפים לשדר אווירה חמימה.
2) שמות תואמים: הכוונה היא לשמות שתואמים את המוצר אותו הם מייצגים. שמות כמו "תוסס", "במבה", "בקבוק", "שפריץ", הם שמות שכמעט משמיעים את צליל המוצר שהם מתארים.
3) שמות משדרי תועלת: כשמם כן הם, מסבירים את "התנהגות" המוצר. בדרך כלל אלה שמות המורכבים משתי מילים. "קרמ-בו", "חיש-גד".
4) שמות המתעדים נהלי משתמשים: "אפי-ליידי" בא לתאר גברת ששמחה להשתמש במוצר הזה. Care-line עושה אותו דבר רק באנגלית - "קוו-הטיפוח" היה תרגומו לעברית אם מישהו היה מעז לקרוא לזה ככה בישראל.
5) שמות ג'נריים: מוצר ששמו הפך לשימושי עבור כל "אחיו" ו "דודיו" הוא שם ג'נרי. "פלאפון" למשל הפך לשם ג'נרי למרות שזה לא שם לטלפון סלולארי אלא שם של חברה. גם פריג'ידר הוא לא שם למקפיא או מקרר אלא שם ותיק מאוד של חברה שייצרה את רוב המקררים שהשתמשו בהם בישראל.
6) שמות "Me-Too": אלו שמות שמסתמכים על מוצר אחר שמוביל את הקטגוריה שלהם, ולמעשה מסתמכים על שמות ג'נריים מהסעיף הקודם. שמות כאלה "רוכבים" על ההצלחה של קודמיהם עם שינוי קל.
7) שמות מורכבים - אסוציאטיביים: שמות שמעוררים רגשות בהקשר לנושא שהם מזכירים.
יהיה נושא השם אשר יהיה, חשוב שישדר את המסר הנכון עבור המוצר שלך. חשוב לבדל אותו ממתחריו (אלא אם הוא שם מסוג ME TOO), חשוב שיהיה זכיר ונעים להגיה וחשוב יותר מכל, שהשם הזה יעזור לך למכור. אם "תכריח" את השם על המוצר בגלל הסיבות הלא נכונות תפגע בסיכוייו לשרוד על מדף המוצרים. קופירייטרים טובים הם קופירייטרים שיש להם את תחושות הבטן הנכונות בנוגע לבחירת שמות טובים. אבל כשאתה כבר נעזר בקופירייטר תן לו את ה"בריף" הנכון אודות המוצר, זהה את קהל היעד שלו ודע מהו המיתוג שאתה מייעד לו, כי אם לא תעשה זאת, יבחר השם הלא נכון והקמפיין שלך יתחיל ברגל שמאל.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com