בס"ד
ואל"כ
ערש"ק אחרי קדושים תש"ע.
וידבר ה' אל משה אחרי מות שני בני אהרון בקרבתם לפני ה' וימותו...דבר אל אהרון אחיך ואל יבוא בכל עת אל הקודש .. בזאת יבוא אהרון אל הקודש.
בני אהרון מתו בקרבתם לפני ה' היינו כפי שהסברנו, בקרבתם כאשר לא היו ראויים לכך, דלא אינסבו כדברי הזהר, ראה דברינו פר' שמיני.
קירבה אמיתית ונכונה אל הקב"ה הינה בשילוב של כח המושך וכח המכריח, עי' פר' שמיני תש"ע,
אומר ר' נתן, כח המושך שהינו הנפש וכח המכריח שהינו הגוף.כאשר ישנו השילוב והאיזון הנכון במידה ובזמן, נעשים ע"י האדם פעולות נפלאות.ראוי שכח המושך יתגבר על כח המכריח, אך אין לבטלו, ביטולו של הכח המכריח בחינתו מוות בקרבתם לפני ה' וימותו, אף ישראל הוזהרו על כך בהר סיני "פן יהרסו לעלות" למרות שכח המושך שואף ודורש לעלות.
מהות חייו של האדם הינה השילוב בין שני כוחות אלו, בין הכח ממנו הוא בא ואליו הוא שואף, כח המושך, לבין המקום אליו הובא בו הוא חי, בו הוא נמצא בעל כורחו, העוה"ז.
כפי שאו' מוהר"ן והזכרנו בעבר, רצוא ושוב, היינו היכולת לכח המושך היינו "רצוא" ולעומתו המכריח "ושוב", יכולת האדם ל"רצוא" תלויה בבחינת ה"ושוב" שיש לו.כדברי ר' נחמן "ביותר צריך האדם לרחם על גופו" גופו היינו כח המכריח, היינו "ושוב".
ב"זאת" יבוא אהרון אל הקודש.בשבת אנו או' מזמור שיר ליום השבת.... וכסיל לא יבין את "זאת".
דוד המלך או' במזמור לדוד ה' אורי וישעי..... ב"זאת" אני בוטח.אף "זאת" אשיב אל ליבי על כן אוחיל.
כידוע ,זאת" הינה מלכות הינה אמונה.
בימים נוראים בתפילה אנו אומרים ,ותשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה.
תשובה הינה צום, תפילה הינה קול, צדקה הינה ממון, כפי שכתוב במחזורים.
השילוב בין שלוש כוחות אלו, צום, קול וממון, היא המאפשרת לבוא לפני ה', לחיות ולא למות.
שלושת דברים אלו הינם ג' פנים אשר עימם באים לפני הקב"ה.
קול הינה התפילה, כידוע תפילה הינה אמונה, אמונה בקב"ה.
תשובה הינה צום, עינוי הגוף, הצבת גבולות לכח המכריח, התגברות כח המושך על כח המכריח.
צדקה הינה ממון, נתינת הממון לאחר, הינה צדקה, הינה שיתוף של האחר עימי, כידוע, הצדקה המעולה הינה הפיכתו של העני לשותף בעסקי.
הביאה לפני הקב"ה בצרוף האחר, בהתגברות כח המושך ובתפילה, אמונה גדולה, ב"זאת" יבוא, ב"זאת" אני בוטח.אחת דינה של ביאה זו להתקבל אצל הקב"ה.
כדלעיל "כסיל לא יבין את "זאת", כסיל אינו מבין כיצד לבוא ולכן אינו יכול לבוא לכן דינו מיתה.
כפי שאמרנו כבר בעבר "זאת" הינה גימטריא של קול, ממון, צום.
ב"זאת" נבוא לפני קוב"ה וימולאו כל משאלות לבכם לטובה.
ואדז"ג
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251