איך מתכננים אתר אינטרנט
פרק שלישי – שיעורי בית לתכנון אתר אינטרנט
ללמוד מטעויות של אחרים
אחרי שהגדרנו מסגרת תקציב, אחרי שהבנו מה אנחנו לא צריכים, ואחרי שערכנו אפיון כללי להבין מהן המטרות של האתר שאותו אנחנו רוצים לבנות לעסק שלנו, ואנחנו כבר יודעים פחות או יותר מיהו קהל היעד שלנו, הגיע הזמן להתקדם שלב.
וזהו השלב שבו נוכל ללמוד מניסיונם של אחרים.
בקרו אצל אדון גוגל הנחמד, הקישו את שמותיהם של העסקים המתחרים לכם, או הקישו את נושא העבודה שבה אתם עוסקים, מהר מאוד תוכלו לדפדף בין שלל אתרים דומים ולראות איך נראים אתרים בתחום.
איך בודקים אתרי אינטרנט
כדאי מאוד שתסתכלו על כמה דברים עיקריים:
א. עיצוב האתר.
ב. מידת הידידותיות למשתמש של אתר האינטרנט.
ג. קטגוריות עיקריות באתר.
ד. מאמרים ותוכן באתר האינטרנט.
א. עיצוב האתר - מבט על עיצוב האתר שאליו גלשתם ייתן לכם אפשרות להבין איזה סגנון עיצוב מדבר אליכם, תוכלו לומר למעצב האתרים שלכם, את הסגנון הזה אהבתי מאוד, ואת סגנון עיצוב האתר הזה אני לא אוהב בכלל.
מלבד זאת תוכלו לראות ולהרגיש מה עושה לכם עיצוב האתר, האם הוא גורם לכם לרצות לדפדף עוד באתר, או שהסגנון עיצוב האתר הוא קר ומנוכר ואתם רק רוצים לברוח משם. כך תדעו איזה אתר לא לעצב לעסק שלכם.
עיצוב אתרים הוא עסק למקצוענים, חשוב מאוד שתגלשו בין האתרים ותדעו להעריך מהו עיצוב נכון ומהו עיצוב גרוע, כך תוכלו לבחור את מעצב אתרים מוצלח ויעיל.
ב. מידת הידידותיות למשתמש של אתר האינטרנט – אם ביקשתם פעם ליצור קשר עם בעל אתר כלשהוא, וחיפשתם את הכפתור במשך יותר מכמה שניות, כנראה שהאתר לא מספיק ידידותי למשתמש. חשוב מאוד בעת עיצוב האתר לשים לב שהאתר יהיה כמה שיותר ידידותי למשתמש, כך שהגולש באתר שלכם יגיע מיד למקום שהוא צריך. ככל שמעצב אתרים מצליח לבנות אתר יותר ידידותי למשתמש כך הוא מביא להגדלת כוח הקנייה באתר שלכם.
הסתכלו היטב באתרים אחרים ותלמדו מה לא לעשות באתר שלכם, ואיך לעצב את האתר של העסק שלכם בצורה נכונה.
ג. קטגוריות עיקריות באתר – הקמתם עסק לממכר נעליים, ואתם עובדים עם 20 חברות. בניתם אתר אינטרנט לעסק שלכם ואתם רוצים להכניס בדף הבית את כל 20 החברות שאיתם אתם עובדים. תחשבו על זה היטב, לא בטוח שזה דבר נכון, עודף קטגוריות מעמיס על הגולש ומונע ממנו להתמקד.
כדאי להסתכל באתרים דומים לאתר של העסק שלכם וללמוד מהם הקטגוריות העיקריות, ולהתמקד בהם. תוכלו לפתח תתי קטגוריות ולהוסיף רעיונות נוספים, אבל חשוב שהכול יהיה מסודר בקטגוריות ברורות וממוקדות.
ד. מאמרים ותוכן באתר האינטרנט – בדקו האם אתרים הקשורים לעסק שלכם מפרסמים מאמרים, האם יש תוכן הקשור לתחום שלכם. אם כן, חשוב מאוד שגם לכם יהיה תוכן איכותי ומקורי. נכון, איסוף התוכן כרוך בזמן ובכסף, אך בהתחשב ביתרונות של הצגת מאמרים באתר, העבודה משתלמת. ועל כך עוד נאריך במאמר נפרד.
ובינתיים נאחל לכם בהצלחה, ונזכיר לכם שאצלנו תקבלו מענה לכל שאלה, וליווי מקיף מתכנון אתר האינטרנט שלכם, ועד להעלאתו לאוויר.
אנו מספקים שירותי עיצוב ובניית אתרים מותאמים לכל עסק באופן אישי.
סטודיו דוכיפת הוא סטודיו קטן בעל מעוף גדול, המתחייב לתת לכם את המענה שאתם באמת זקוקים לו בתחום האינטרנט, בעיצוב ובניית אתרים.
אני מאמין כי טוב מושך טוב ולכן אתן ללקוחותי את השירות שהייתי רוצה לקבל בעצמי.
מוזמנים לבקר באתר שלי http://duchifat.co.il/
וליצור קשר בשמחה sduchifat@gmail.com 052-7395481