רוב חובבי הקלנועיות יודעים, שלמאמצים הנעשים כיום להפוך את הקלנועית החשמלית לכדאית מבחינה מסחרית יש עבר מכובד, יצרניהן של הקלנועיות החשמליות עשו מאמצים רבים לזכות באמונו של הציבור שעינינו בקלנועית הלך וגבר, וכך הפכה הקלנועית לנפוצה ומנצחת!
קלנועית חשמלית מקום ראשון בבטיחות
הגורמים העיקריים להצלחתה של הקלנועית בשוק כיום הם: הבטיחות בנסיעה, טווח הנסיעה, נצולת המצבר, מהירות, זיהום הסביבה, עיצוב, ולבסוף הגורם שאין לזלזל בחשיבותו – התדמית של הקלנועית החשמלית לעומת מכונית הבנזין.
מעניין לציין שבשנים 1900-1920 הייתה הבטיחות גורם חשוב, בזכות המכונית החשמלית דווקא. יש הסבורים, שאילו היו מנסים להנהיג את השימוש במכונית הבנזין לפי תקני הבטיחות והצרכנות המקובלים כיום – היא לא הייתה עוברת את המבחנים. איש לא היה מתיר כיום להושיב משפחה שלמה על מיכל של 60 ליטרים נוזל דליק ביותר. המכוניות החשמליות הקדומות היו שקטות ונקיות, והצלחתן הגדולה הייתה בתחבורה העירונית. נשות החברה הגבוה בערים העדיפו מכונית חשמלית למסע קניות קצר בעיר או לביקור בתיאטרון.
קלנועית חשמלית מהירות וטווח
בעיית המהירות המרבית מורגשת במיוחד באזור הדרום שם יש מרחבים יותר גדולים והנסיעה היא לטווח יותר גדול. לכן, קלנועית בדרום צריכה להיות בעלת מצבר אמין וחזק במיוחד.
המהירות המרבית היא, כאמור, בעיה מרכזית של יצרני קלנועיות חשמליות.
כדי לייצר קלנועית חשמלית מהירה יש לשלם את המחיר: מערכת הנעה המותאמת למהירויות גבוהות מקטינה את טווח הנסיעה בין הטעינות של המצבר. הבעיה האמיתית, אפוא, כיום היא פיתוח מצבר שיענה על שתי דרישות עיקריות: אגירת כמות גדולה של אנרגיה ביחס למשקל, מסירת הספק למנוע בקצב מספיק.
פיתוחו של המצבר, שיעמוד בדרישות הטווח והמהירויות של קלנועיות, הוא כאמור המשימה העיקרית שעומדת בפני מפתחי הקלנועיות החשמליות.
קלנועית סטאר קלנועית בדרום