כל חברה או עסק שיש בו פעילות תקשורת ענפה מכל סוג שהוא, ובדרך שילוב של כמה סוגות תקשורת במקביל, נדרש לשירותי אחזקת תשתיות תקשורת שיתפעלו את המערכת המורכבת, יבצעו שדרוגים ויתנו מענה מהיר לתקלות, קריסה בעקבות עומסים או בלאי שוטף של המערכת. מערכות תקשורת כמו תשתיות תקשורת מחשבים, אך גם טלפוניה קווית פשוטה, שלא זוכות לשירות אחזקה אמין, יעיל, מהיר ואיכותי יכולות שלא לעמוד לרשות החברה ברגע האמת ולגרום לנזקים כלכליים ניכרים ופגיעה ביעילות התפעול הארגוני ובמוניטין שלו מול לקוחות.
הצורך באחזקת תשתיות תקשורת ארגונית בחצר הלקוח
אחזקת תשתיות תקשורת באמצעות שירות אחזקה מלא בחצר הלקוח הוא קריטי להתנהלות תקינה ורציפה של עסק מסחרי. האחזקה בחצר הלקוח על ידי שירות מקצועי שמכיר את המערכת על בוריה חוסך עבודה של איש אחזקה מצוות החברה, שינוע של חלקים לשירות חיצוני וכל מיני דברים שנגזרים מזה: בזבוז זמן (בו החברה לא יכולה לתפקד בשל תקלה) ופגיעה ביעילות התיקון (בגלל כל מיני אי הבנות מול שירות התיקון החיצוני).
הצורך באחזקת תשתיות תקשורת נעשה משמעותי אפילו יותר כשמדובר בתשתיות תקשורת מחשבים המבוססות על Wireless Network , בגלל המורכבות שלהן וגם בגלל הצורך להקפיד על אבטחת מידע ברשת שניתוב התקשורת שלה מבוסס על גלי רדיו.
שירותי אחזקת תשתיות תקשורת
שירותי אחזקת תשתיות תקשורת בחצר הלקוח אמורים לכלול את כל ההיבטים האפשריים ששירות מהסוג הזה יכול לתת – הן מבחינת תחזוקה, שמירה על תקינות וניקיון של המערכת והן מבחינת תיקון ושדרוג חלקים במערכת לחדשים ומתקדמים יותר בהתאם לרמות ההתפתחות המואצות של התחום הזה בעולם. בנוסף, שירות אחזקת תשתיות תקשורת איכותי גם ידאג לשמור על הנגישות של המערכת עבור מי שמתפעל אותה ביום יום מתוך החברה – באמצעות תחזוקה של השילוט שמותקן בה והדרכה והטמעה של צרכי המערכת.
שירותים של אחזקת תשתיות תקשורת מרכזיות בתחומי החברה הם, כאמור שירותים חיוניים במיוחד למערכות המבוססות על תשתיות תקשורת מחשבים, בעיקר ב - Wireless Network אבל לא רק. בשורה התחתונה שירותים מהסוג הזה מבטיחים שרשת התקשורת הקריטית תקיים התנהלות תקינה של החברה ותמשיך לפעול ברציפות וללא תקלות (למעט טיפולי תחזוקה כמובן – שאין ספק שהדרך המהירה ביותר לבצע אותם היא באמצעות שירותי אחזקת תשתיות תקשורת בחצר הלקוח) – מה שעשוי לחסוך כסף ולפעמים גם מבוכה גדולה מול לקוחות החברה.