דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העצמת שירות לקוחות 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2790 פעמים ]

העצמת שירות לקוחות

רוב הארגונים להם יש שירות לקוחות בתוך החברה או במיקור חוץ עושים זאת, בין היתר, מן הסיבות שלהלן:

1.      שימור  מוניטין החברה ובחלק מהמקרים אף להעלות אותו,

2.      שימור לקוחות החברה על מנת שיהיו מרוצים מהשירות וימשיכו לקנות את מרכולתם במקביל.

3.      השגת קהל לקוחות נוסף עבור אותם מוצרים שמוכרת החברה.

חברות רבות לא מייחסות חשיבות מספקת ו/או בכלל לכך- ששירות לקוחות יכול להיות כלי רב עוצמה להכנסות נוספות לחברה.

איני מדבר על הערכים המוספים ששירות לקוחות טוב ייתן לחברה, כל זאת כתבתי בפיסקה הראשונה.

אני מדבר על העצמת הארגון דרך שירות הלקוחות, וזאת באמצעות:

פתיחת ערוצי מכירה חדשים.

מכירת מוצרים חדשים/נלווים.

הגדלת מחזור המכירות.

העלאת רווחיות החברה.

שיתופי פעולה עם ספקים/קבלנים

כניסה לתחומים חדשים.

וכל זאת משירות לקוחות!

אז איך עושים זאת?

נניח שהחברה שלנו מוכרת ליין מוצרי חשמל, אזי ניתן להרחיב פעילות החברה במספר מישורים כפי שיובא להלן:

נושא חלקי חילוף- ניתן לפתח אותו באמצעות:

מכירה לבתי מסחר

מכירה לקבלני שירות

מכירה לחברות שירות

מכירה לחנויות

ואף מכירה לחברות ביטוח למוצרי חשמל.

שירות ללקוחות- ניתן לפתח גוף בתוך שירות הלקוחות אשר מבצע הסכמי שירות.

הסכמי שירות למוסדות וארגונים הינם חוזים ארוכי טווח אשר מבטיחים הכנסה קבועה ואף ערכים מוספים כגון קשר הדוק עם הלקוח וכמובן מכירת ליין המוצרים לאותו הלקוח אשר נמצא בהסכם שירות.

טלמרקטינג- במסגרת שירות הלקוחות, יכולים המוקדנים לבצע:

ביטוח למוצרי חשמל.

מכירת מוצרים נוספים מליין המוצרים של החברה.

שדרוג למוצר חדש.

מכירת מוצרים משלימים ועוד.

מכירת מוצרים נלווים- טכנאי שירות הלקוחות, במסגרת עבודתם, יכולים לבצע מכירת מוצרים נלווים לליין המוצרים שלנו

כניסה לתחומים חדשים בשירות לקוחות תוך כדי בניית תוכנית עיסקית לגבי התחום.

לדוגמא:

מתן שירות כולל ללקוח: אם אנו נותני שירות לעבודות חשמל ניתן להיכנס לתחום של אחזקת מבנים תוך כדי שיתוף פעולה עם קבלני משנה, הגדלת פעילות האגף/חטיבת השירות הלקוחות.

סוף דבר,

ברוב החברות שירות הלקוחות מהווה כ 2-10% מהוצאות החברה.

בחברה שלכם שירות הלקוחות יכול להוות חלק ניכר מהכנסות החברה עם רווח נאה לשורה התחתונה, כאשר תוך כך עלות המוצר תרד (כבר לא צריך להשקיע בשירות הלקוחות 2-10%), הכנסות החברה יעלו בצורה ניכרת, רווח החברה יעלה וזאת כאשר החברה מפתחת תחומי פעילות חדשים.

 ומכאן השמיים הם הגבול....

גיל פינקלשטיין
מכירות ושירות לקוחות
054-7796288
flicki1977@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב