דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפוסטיל - לא בלי בעל מקצוע 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 3723 פעמים ]

מאז שאתם זוכרים את עצמכם היה לכם חלום להקים מטע אבוקדו בדרום אמריקה. כולם אמרו לכם שזו שטות וכדאי שתתמקדו במשהו רציני יותר כמו רפואה, עריכת דין או בנקאות. התבגרתם והחלום עדיין קיים ברקע ועל כן החלטתם להגשים אותו: התחלתם לברר איך ומה צריך לעשות על מנת לגדל אבוקדו, כמה מים דרושים לכך, העונות וכל מה שכרוך בכך. התחלתם לברר גם על שטחים חקלאיים ובית לגור בו, כל הבירוקרטיה והפרוצדורה כמעט מאחוריכם אלא שאז נתקלתם בבקשה לא ברורה: נתבקשתם להציג אפוסטיל. במה מדובר? זהו אישור שיציג למעשה בפני הרשויות את מי שאתם במדינה זרה. הוא זה שיהווה אישור לקיום שלכם מלידתכם ועד היום במדינת ישראל. לפני ההסבר המורכב של מהו אפוסטיל, חושב לדעת מהו הפירוש: אפוסטיל בתרגום מצרפתית הוא אישור. אתם מתבקשים להציג אישור וזהו כל הסיפור. האישור זה ייתן את החותמת לזהותכם בפני רשויות המדינה אליה אתם מתכוונים להגיע.

ועכשיו להסבר המעמיק – מהו האפוסטיל?

עד שנת 1961 אדם אשר רצה לעזוב את המולדת שלו ולעבוד במדינה זרה היה חייב להציג אישור על זהותו. לקבלת אישור זה היה חייב לעבור כמה משוכות בדרך: משרד המשפטים שיאשר את אמיתות המסמך שיציג, משם אל משרד החוץ שיאשר את החתימה של משרד המשפטים ומשם אל אישור הקונסוליה של המדינה שאליה מעוניין להגיע. גם היום צריך להציג מסמכים מזהים, אך משנת 1961 התהליך הפך לפשוט יותר. בשנה זו נוצרה אמנת האג או אמנת האפוסטיל, שהופכת את 'שרשרת החיול' לפשוטה הרבה יותר. עליכם להציג מסמכים מזהים כמו תעודת לידה, תעודת נישואים או דיפלומה לעורך דין שהוא נוטריון מוסמך, ומשם הדרך למטע האבוקדו פתוחה.

אפוסטיל – לא בלי בעל מקצוע

חשוב לציין כאן שלא בכל מקום תוכל לקבל את האפוסטיל. האפוסטיל יסופק לך רק באמצעות הגורם המוסמך לכך - במשרד עורכי דין שהוא נוטריון מאושר על ידי המדינה. נוטריון הוא עורך דין אשר רשאי בין השאר לאשר מסמכים ולחתום עליהם, כשהאישור הנוטריוני הוא שנותן תוקף לכל מסמך, כזה שיהיה בינלאומי ומוכר בכל מדינה החתומה על אמנת האג מ-61'.

איך נראה אפוסטיל ומי מוסמך לתת אותו מלבד נוטריון?

אישור אפוסטיל זהה בכל מדינה החתומה על אמנת האג. הוא חייב להכיל את שמו של הנוטריון, חתימתו או תאריך החתימה. בפועל, האישור הישראלי הוא חותמת ממתכת שעליה מוטבע שמו של הנוטריון והמילה נוטריון בשלוש שפות: עברית, אנגלית וצרפתית. הרשויות המוסמכות בישראל לאשר אפוסטיל שנחתם על ידי נוטריון הן משרד החוץ, רשמים של בתי משפט השלום ועובדי מדינה שמונו לתפקיד זה על ידי שר המשפטים. חשוב לדעת כי דיפלומה ממוסד אקדמי חייבת לעבור קודם אישור של משרד החינוך, בטרם תאושר על ידי אחד הגורמים הללו.

סוגי אפוסטיל

ישנם שני סוגי אפוסטיל: כזה של משרד המשפטים, שתפקידו לאמת את האישור הנוטריוני ולאשר שהמסמך אכן חתום על ידי נוטריון. הסוג השני הוא אפוסטיל של משרד החוץ, שתפקידו לאמת את המסמך המוגש ונותן לו תוקף, רק לגבי תוכן המסמך.

מי מפחד מביורוקרטיה?

אישור אפוסטיל לא רק חוסך זמן אלא גם חוסך כסף. עלות אגרת האפוסטיל היא כ-30ש"ח ומחירה מתעדכן מדי שנה. יותר מזה: מספיק ביקור אחד אצל עורך דין שהוא נוטריון, תשלום האגרה ורואים את החלום הבינלאומי קרוב מתמיד.

ג'ודי קרמרמן נוטריון


 כתובת: ויצמן 2, תל אביב 64239      טלפון: 03-6093295


שירותי תרגום נוטריוני


תרגום תעודת בגרות


תרגום תעודת לידה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב