"כמה כסף את מרוויחה בשיווק רשתי?"
בשיווק רשתי יש קאטץ'. סוג של מילכוד 22. את רוב האנרגיה שלך בעסק אתה משקיע בחודשים הראשונים, אבל התוצאות, כלומר הכסף הגדול, מגיע רק בהמשך.
זו הסיבה שמשווקים רבים נתקלים בתחילת דרכם באותה שאלה מעצבנת, חסרת טאקט, שמשום מה אנשים מרשים לעצמם להטיח במשווק החדש: "באמת אפשר לעשות מזה כסף? ואם כן, כמה אתה מרוויח?"
בתחילת דרכי נהגתי לחכות לשאלה הזו בידיעה ברורה שהיא תגיע ושאני אתפתל ואתפלסף ואנסה להסביר ולהצטדק ולתרץ למה הצ'ק שלי לא מספיק מכובד, למרות שאני בעסק כבר מספר חודשים. זו היתה הרגשה מאד לא נעימה. הייתי מנהלת פגישות שלמות כשחלק משמעותי מאד מהריכוז שלי נמצא בהיכון, מחכה להתקפה.
כי זה באמת סוג של מילכוד. איך אנחנו יכולים לבוא למישהו ולהבטיח לו שאם יעשה מה שאנחנו עושים הוא יצליח, בעוד אנו עצמנו רחוקים מאותה הצלחה מיוחלת? אבל אם לא אפנה לאנשים ואציע להם להצטרף הרי שאותה הצלחה מיוחלת כלל לא תגיע. אז מה עושים??
איך אני מתמודדת עם שאלות על כסף, שיווק רשתי ועבודה מהבית
יש לי שיטה. בבסיסה של אותה שיטה עומדת החלטה אינטואיטיבית שהחלטתי עוד בשנתי הראשונה בשיווק רשתי ומשקפת במעט את האופי שלי. אני החלטתי שאם יש בעיה אני מתמודדת איתה. לא בורחת. לא מסתירה. לא ממציאה התנסחויות מפותלות. לא מצטדקת. פשוט אומרת את האמת. הדבר שהדהים אותי יותר מכל הייתה העובדה שזה עבד. מהרגע שהפסקתי לפחד, השאלות המעצבנות הפסיקו להגיע.
אז מה עשיתי? ישבתי בפגישה וניהלתי אותה כך שרוב הדברים שפעם הפחידו אותי עלו ביוזמתי במהלך השיחה בצורת שאלות הבהרה, ולא בתור התקפה.
למשל, אמרתי: "עכשיו, אחרי שסיפרתי לך על האפשרויות השונות לבנות עסק מהבית עם החברה, אתה בטח שואל את עצמך אם גם לי זה עובד, ועד כמה אני מצליחה..."
או בנושא אחר: "לפעמים אנשים מתבלבלים ולא מבחינים בין שיווק רשתי לפירמידה. האם אתה יודע מה ההבדל?"
או דוגמה טובה נוספת: "הרבה אנשים רוצים לשפר את חייהם אבל לא מאמינים שזה אפשרי. אולי גם אתה עדיין לא מאמין. אני יכולה לעזור לך לעשות את זה אם רק תאפשר לי" וכו'
בצורה כזו היתה לי שליטה על התכנים, לא הייתי צריכה להיות במתח ולחכות בלי לדעת מתי תגיע שאלה לא נעימה, והכי חשוב – כשאני העליתי את הנושא הפכתי אותו ללגיטימי. נוצרה שיחה והחשדנות נעלמה, כי כשמדברים על הכל ואין מה להסתיר אז גם אין במה לחשוד ואין סיבה לתקוף.
אז כמה אני מרוויחה בשיווק רשתי?
כשהייתי חדשה בעסק נהגתי לענות:
איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת.חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.