הורים רבים מגיעים אלי, תוך כדי מאבק בניסיון לעזור לילדיהם לפתור בעיות מילוליות וסיפורים חשבוניים. ילדים רבים משועממים ומבולבלים, במתמטיקה במיוחד, וזה מתחיל כבר מגיל צעיר. בעיות מילוליות יכולות להיות נושא מתגמל ומהנה עם הגישה הנכונה!
1.יש להתייחס לבעיות כמו לסיפור- כמו השם המקביל להן, סיפור חשבוני ולא בעיות מילוליות, לילדים הצעירים המילה סיפור כבר תעורר סקרנות ורצון להקשבה. כי יש פה סיפור ואותו הם רוצים לשמוע.
2.לחלק את הבעיה/הסיפור, לפיסות קטנות של מידע. לדוגמא: אם לשרון יש 10 תפוחים, ולקרן יש 3 תפוחים, כמה תפוחים יישארו לשרון אם הוא נתן לקרן 2 תפוחים? המהות של הבעיה היא 10 פחות 2. וילדים רבים יתקשו לראות את מהות הבעיה, ולכן יש ללמד אותם לחלק את הבעיה לתוך חלקים קטנים שיעזרו להם לזכור את הצעדים הדרושים כדי למצוא פתרון.
3.לדבר בצורה פשוטה, ברורה, ובמשפטים קצרים! לא להשתמש בתיאורים מורכבים כמו: הבעיה היא, משוואה, סכום כל הפריטים.
4.לחזור על ההוראות מספר פעמים, תלוי בילד כמובן- בדרך כלל יש לחזור על כך בין שלוש לארבע פעמים.
5.המחשות- כמה שיותר המחשות יעזרו לילד להתקדם באופן עצמאי, כך שבפעם הבאה שהילד יצטרך לפתור את הבעיה, יהיה לו הרבה יותר קל לגשת לפתרון באופן מעשי בזכות המחשות. ניתן לקחת פרטים ולהציג אותם בתוך הסיפור, ניתן לצייר, הצגה או סימולציה של הסיפור מאוד עוזרת לילד להבין את פתרון הבעיה.
לילך ציפורי-קל להצליח יותר-מורה פרטית לבניית כישורי חיים לגישה מיידית לקבלת המדריך שלי בחינם:איך תיצור מוטיבציה בהכנת שיעורי בית אצל ילדך http://lilachteach.mypages.co.il/pages/1325