החלטת לצאת בקמפיין רדיו? בחרת לקדם את העסק שלך מעל גלי האתר כי הפרסום ברדיו עובד? כדאי שתקרא כמה שורות מהמאמר הזה (שגם ככה יגמר תוך מספר שורות) ותלמד כללי יסוד חשובים לכתיבת ג'ינגל (תשדיר רדיו) גם אם מישהו אחר יכתוב את תשדיר הרדיו (ג'ינגל) הזה עבורך.
1) התעלם מחוקי התחביר עד כמה שתקנות הרדיו מאפשרות לך. פעמים רבות התקנות הללו נוקשות ולא תקשורתיות. ישנן דרכים יצירתיות לעקוף אותן כדי להפוך את התשדיר שלך לאטרקטיבי. הכלל הזה נכון לכתיבה שיווקית בכלל, גם אם היא אינה משודרת.
2) קרא את התשדיר בקול לפני שאתה שולח אותו לרדיו או מאשר את הג'ינגל לשידור. משפטים שנראים נפלא כשכותבים אותם יכולים להישמע רע בקול רם. גם ההפך נכון. קריינות טובה יכולה לשנות טקסטים לטובה וחשוב שתשמע בעצמך איך הם עלולים או עשויים להשמע.
3) חשוב היטב מי תרצה שיקריין עבורך. אולי כדאי שאישה תדבר אל קהל לקוחותיך הנשי? אולי בכלל אתה זקוק לגבר מבוגר בעל קול סמכותי שידבר אל גברים צעירים? אולי אישה מבוגרת צריכה להעביר את המסר שלך? אולי זה צריך להיות קול צעיר ודינאמי שישמע הכי עדכני שיש? כדאי לבדוק זאת בעיקר אם מדובר בג'ינגל מאחוריו מסתתרת השקעה כספית גדולה.
4) חכה עם התשדיר עד לרגע האחרון, הרדיו הוא כלי תקשורת עדכני ומתעדכן, קצב תהפוכות האירועים אדיר ויכול לשנות את השפעת התשדיר שלך על המאזינים. תשדיר שנכתב חודשים לפני שידורו עלול להישמע טיפשי לחלוטין אם אינו מדבר בשפת היום.
5) אל תיתן למאזינים שלך לדעת מה אתה חושב עליהם באמת... משפטים כמו: "כרגע אתה בוודאי עושה את זה ואת זה" עלולים להרוס את הפנייה לחלוטין.
6) זכור: להדהים אתה יכול רק פעם או פעמיים, בפעם השלישית אתה מתחיל להישמע "מקומט". גם אם הדבר מצמצם את היצירתיות בתשדיר, אל תתחכם יותר מדי. זכור כי התשדיר אמור לחזור על עצמו עשרות ומאות פעמים. אם הג'ינגל לא נשמע נהדר בפעם הרביעית, הוא ישמע נורא בפעם החמישית והשישית.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com