דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אי-הבנות נפוצות לגבי שיווק רשתי 

מאת    [ 27/08/2007 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 5166 פעמים ]

שיווק רשתי זוכה בשנים אחרונות בפופולריות רבה בעולם מכיוון שהוא הדרך היעילה ביותר להפיץ מוצרים איכותיים ישירות מן היצרן לצרכן. כתוצאה מכך, בנוסף לשמות ידועים כמו הרבלייף, נוסקין או ניקן, אפילו חברות ענק כמו IBM או Colgate התחילו להשתמש במודל הזה להפצת מוצריהן. המודל נחקר על ידי כלכלנים מובילים ונלמד האוניברסיטאות.

אז למה המודל הזה יחסית לא מוכר בארץ ואצל חלק מן האנשים זוכה להתייחסות סקפטית?

דון פיילה - אחד המומחים המוכרים ביותר בעולם השיווק הרשתי אמר פעם:
אני חושב שהסיבה היחידה שלא כולם עוסקים בשיווק רשתי היא שרוב האנשים פשוט לא מבינים מה זה שיווק רשתי.

ישנם מספר אי-הבנות בסיסיות לגבי שיווק רשתי - אדון בנפוצות שבהן:


    • "האם זה פירמידה?"
    ישנם אנשים שמתבלבלים בין שיווק רשתי לבין הונאות הפירמידה. כמובן, בדיקה קצת יותר מעמיקה מגלה שאין שום קשר בין השניים. בתכניות פירמידה משלמים כדי להצטרף ולגייס אחרים: המצטרפים הראשונים מרוויחים, בעוד שכל היתר כמובן מפסידים.

    בשיווק רשתי המפיצים מקבלים תגמול על הפצת מוצרים אמיתיים ולא על צירוף אנשים חדשים. שלא כתכניות פירמידה, בשיווק רשתי בכל מיקום ברשת יש לך את האפשרות לטפס למעמד ולהכנסה הגבוהה ביותר האפשרית בחברה, ללא תלות במועד ההצטרפות. חשוב גם לציין שהחל משנות השבעים קיימים בארצות רבות חוקים מחמירים ביותר המאפיינים ומגינים על חברות שיווק רשתי לגיטימיות.

    אם אתם רוצים ללמוד יותר על מה זה שיווק רשתי, אני ממליץ לכם לצפות בראיון עם פרופ' צ'רלס קינג מאוניברסיטת אילינויס שחוקר את התעשיה הזאת במשך שנים רבות:

    http://www.success-formula.co.il/tim/king.htm


    • "האם זה מכירות?"

    שיווק רשתי בנוי על המודל הכלכלי השונה באופן מהותי מן המודל המסורתי. להבדיל מן השיווק המסורתי השם דגש על המכירה, שיווק רשתי מבוסס על כלי הפצת מידע הרבה יותר יעיל וטבעי - תקשורת מפה לאוזן, ולכן לא מצריך שום נסיון קודם בתחום השיווק. למעשה, מחקרים מראים כי אנשים חסרי ניסיון במכירות מצליחים יפה מאד בשיווק רשתי, לפעמים אפילו טוב יותר מאנשי מכירות מנוסים. הסיבה היא ששיווק רשתי איננו מכירות, לפחות לא במובן המקובל של המילה. אין מקום ל"כיפוף היד" או "הפעלת לחץ". שיווק רשתי הוא יותר קשור בשיתוף אחרים ביתרונות של המוצרים ושל השיטה.


    • "אני מכיר מישהו שלא הצליח"

    כמו בכל תעשיה, גם בשיווק רשתי ישנן חברות טובות וישנן חברות גרועות. וכמו בכל עסק, על מנת להצליח, צריך לבחור חברה נכונה בתזמון נכון וגם לעבוד בצורה נכונה . מי שחושב שמדובר באיזו "תכנית להתעשרות מהירה" טועה בגדול - מדובר בעסק לכל דבר, שצריך לנהל בצורה נכונה על מנת להצליח. היתרון הגדול של העסק הזה הוא שניתן ללמוד אותו תוך כדי הפעילות במקביל לעיסוקים אחרים, בשקעת זמן וכסף נמוכים יחסית.זאת הסיבה שרוברט קיוסאקי, מחבר סדרת רבי-המכר "אבא עשיר, אבא אני" ממליץ בספרו "בית הספר לעסקים" על שיווק רשתי כעל הדרך הנגישה ביותר להקמת עסק עצמאי.


ולסיום אני רוצה לשתף אתכם בעוד משפט אחד שאני אוהב במיוחד:


    • "הדבר הזה פשוט נשמע טוב מכדי להיות אמיתי"

    למה המשפט הזה כל כך חביב עליי? כי הוא חושף שתי אמונות בסיס חשובות ביותר, אשר מבדילות בין האנשים מצליחים לבין כל השאר:


      • חוק השפע - אנשים מצליחים פועלים מתוך אמונה שהעולם הוא מקום תומך, המספק את כל הנחוץ להצלחה ולאושר.
      • עקרון "רווח-רווח" (win-win) - אנשים מצליחים מציעים משהו בעל ערך ממשי לסובבים אותם ותמיד פועלים בדרכים, אשר גורמות לכל הצדדים המעורבים להרוויח.
    מאידך, כאשר מישהו חי באמונה שהעולם הוא מקום קשה ועוין, שאפשר להצליח בו רק על חשבון מישהו אחר, הוא מתקשה לעקל את השיטה המופלאה הזאת ומחפש את המלכוד.


על מנת לעזור לעצמכם להבין טוב יותר את "חוק השפע" ואת העקרון "win-win", ענה/י על השאלות הבאות:


    • האם אני פועל/ת מתוך חוק השפע? שימו לב לכל המחשבות שהשאלה הזאת מעוררת אצלכם. תבדקו אותה בהקשרים שונים: כסף, משפחה, ידע, בריאות.
    • האם חונכתי באמונה ש"כסף לא גדל על העצים" ו "צריך לעבוד קשה בשביל הכסף"?
    • באילו הקשרים אני פועל/ת לפי עקרון win-win - עבודה, חברים, זוגיות? מתי אני מנסה לנצח בכל מחיר?


תשובה כנה לכל השאלות הללו תאפשר לכם לזהות מתי אתם פועלים מתוך פחד וחולשה ובהדרגה תלמד אתכם "לחשוב עשיר".

האם שיווק רשתי יכול להתאים גם לכם?

יש רק בן אדם אחד שיכול להתת לכם תשובה על השאלה הזאת - אותו אחד שאתם רואים כל בוקר במראה. והדרך היחידה לדעת היא קודם כל ללמוד את הנושא לעומק, לאסוף נתונים ואז להחליט על סמך אותם הדברים שלמדנו.
דר' מארק לזוצ'ין
מאמן אישי ומשווק רשתי
מחבר הקורס "נוסחה להצלחה" ו"מדריך להקמת עסק ביתי מושלם"
http://www.success-formula.co.il/mlm



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב