סרטי תדמית- שימוש בגרין סקרין
נכון, הכלים ליצירת גרין סקרין השתנו ואכן זה זול וקל יותר להכין סרטי תדמית בהפקות בגרין סקרין אבל זה לא אומר שזה פשוט יותר או דורש פחות מאמץ כדי למכור את אשליית המציאות לקהל שלך.
בטוח שזה לא פשוט כמו שאנשי שאיני מגדיר כאנשי מקצוע, המבינים מהי הפקת סרטי תדמית טוענים: ” צריך רק לצלם גרין שוט ואז לזרוק אפקט של כרום קיי על השוט באוויד או פיינל קאט והכל מסתדר”. ישנם מספר דברים בפרה פרודקשיין ,(הכנה לצילומים) שעלינו לעשות לפני שאנו מצלמים את השוט.
מהו הגרין שוט?
גרין שוט הוא למעשה הרקע הירוק מאחוריי הדמות המצולמת. אם אנו למשל רוצים לצלם דמות עם רקע הנוף של הוואי, עלינו לצלם אותה עומדת כאשר מסך ירוק מאחוריה ולחבר את הנוף של הוואי לאחר מכן עם תוכנת עריכה. או אפילו בשידור חי, כך למשל אנו רואים את החזאי דני רופ עומד כאשר ברקע שלו אנו רואים את מפת ארץ ישראל, דני עומד כאשר מאחוריו נמצא מסך ירוק והרקע של ארץ ישראל “מולבש” עליו.
כמעט בכל סרט או וידאו שמופק היום החל מסרטים בתקציבי ענק בהוליווד ועד סרטים בתקציבים נמוכים ופרסומות, סרטי תדמית אפילו לאינטרנט ישנו שימוש בגרין סקרין בצורה כזו או אחרת. הסיבה לפופולאריות הגוברת נעוצה במילה אחת: דיגיטל.
לפני המהפכה הדיגיטלית רק אולפני הענק בהוליווד, עם תקציבי ענק, יכלו לעשות לעבד את התמונה ולשלב מספר רב של אלמנטים בשוט אחד. בעבר, הצבע הנבחר היה כחול, והוא זכור משנות ה-40 אז השתמש בהם לורנס באטלר בטקס פרסי האקדמיה האמריקאיים.
האתגר האמיתי בגרין סקרין
אתה מנסה להחליף מקום מסוים שקיים (למשל העיר פריז) או שאתה מנסה לשווע לסרט מראה יותר מופשט. לשניהם יש אתגרים וקריטריונים ספציפיים אך אין ספק כי המשימה הקשה והמאתגרת יותר היא צילום בגרין סקרין על מנת לשווע לסרט מראה ריאליסטי, כאילו באמת היינו במקום.
צעד אחד שאינו נכון עלול להיות להרוס את כלל השוט שמצולם בגרין סקרין, למשל השארה של פלומה מסביב לקצוות שיער- עלולה להרוס את האשליה שפנים המסך ואחורי המסך לא צולמו יחדיו.
הכנה ראויה ושימוש נכון בתאורה על הסט אמורים למנוע שגיאות אלו בדרכנו לגרין הסקרין המושלם.
אם כן מה עלינו לעשות?
1.עלינו להאיר את פנים ואחורי המסך בנפרד.
2. המסך הירוק אמור להיות מנוקה מקמטים שברים, תפרים או צבעים שאינם צבועים בצורה שווה.
3.עלינו לזכור כי אנו משתמשים בגרין סקרין רק בחלק קטן מסביב לדמות שמלפני המסך, אין צורך להשתמש בגרין סקרין בחלקים גדולים מסביב לדמות אותה אנו מצלמים אם אנו לא מתכוונים להשתמש בהם.
4. הרחק את הדמות המצולמת כמה שיותר מהגרין סקרין,זה יגביל את הזליגה. הזליגה מתרחשת כאשר הגרין סקרין מקרין ומשתקף בדמות המצולמת, זליגה גדולה תגרום לכך שנתקשה לתת קי איכותי בפוסט פרודקשיין ותהרוס לנו את אשליית המציאות.
5. בדקו שהתאורה הכללית של הגרין סקרין נמוכה מהתאורה על הדמות המצולמת, הימנעו ככל האפשר מתאורה חזקה בצד הגרין סקרין.
כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.