כמה אפשר לשמוע את המילים מיתוג, שיווק, מדיה חברתית. יש לכם עסק קטן, אתם כולה צריכים שיכירו אתכם ולקבל כמה לידים, מה הסיפור?
לא סיפור, בכלל לא.
אז מה בכל זאת צריך לעשות?
קודם כל תבינו מה בדיוק ה-DNA של העסק שלכם. מה מרכיב אותו ועושה אותו למה שהוא.
מכיוון שיש לכם הרבה מתחרים מן הסתם, נסו להבחין במה העסק שלכם שונה. מה מבדל אותו ומייחד אותו? אם אין לכם תשובה על זה כנראה שהגיע הזמן לחשוב בכל זאת על משהו. בידול יכול להיות טיפול בנישה מסויימת שהמתחרים שלכם מזניחים למשל.
מי קהל היעד אליו אתם פונים? היכן הוא נמצא? מה יקדם אתכם יותר- לפרסם בעיתון או בפייסבוק? להעלות אתר ולקדם אותו בגוגל או לפתוח פרופיל ב- LinkedIn? באיזו שפה כדאי להשתמש? מגניבה לצעירים או מקצועית למבוגרים? מיצוב העסק תלוי במענה לשאלות האלה.
האם אימצתם לעסק שלכם אג'נדה מעניינת? אולי משהו חברתי, או גלובאלי. אולי אתם יכולים להציל את יערות הגשם באמצעות המוצר שלכם, או לתרום עודפים לקהילה מסויימת?
מה תרצו להשיג באמצעות המיתוג והשיווק? הכרה, חדירה למודעות צרכנים פוטנציאלים, הגדלת מכירות, פריצה לשווקים זרים? אחר?
עכשיו כשאתם כבר ממוקדי מטרה, אתם כבר יודעים לאן אתם צריכים ללכת.
1. גבשו זהות גרפית מתאימה,
2. כיתבו את התוכן או היעזרו בכותב תוכן מקצועי,
3. פיתחו פרופיל ברשת החברתית המתאימה לכם ביותר,
4. קדמו את האתר שלכם באופן מקצועי,
5. פרסמו בהתאם לתקציב שלכם במקום שיתן לכם את התוצאות הכי ממוקדות.
עצה שלי, אחת לכמה זמן בידקו את עצמכם על מנת לוודא שלא שכחתם מהי המהות האמיתית של העסק ומה המטרה שלשמה הוא הוקם. אפשר להחליף מטרות לאורך הדרך, העיקר שזה יעשה באופן מודע. בניית האסטרטגיה השיווקית שלכם היא קריטית להצלחת העסק.
אז מה אלכוהול קשור לכל זה? זה רק כדי שתהיו משוחררים ובראש פתוח כשאתם חושבים על כל זה.
אוסי גלבוע | המאוורר www.hameavrer.com