לא כל סרט תדמית חייב להיות בתקציב גדול
מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי
אתם מעוניינים בסרט תדמית עבור האתר שלכם, זהו אמור להיות סרט שמסביר על האתר, השירות שלכם או המוצר, גמרתם אומר בליבכם כי הסרט עשוי לשדרג באופן רציני את האתר שלכם ואתם ניגשים לקבל הצעות מחיר מחברות להפקת סרטים. מהר מאוד אתם מגיעים למסקנה כי הסכומים הינם הרבה יותר גבוהים ממה שחשבתם, תכננתם להוציא 5,000 ש"ח ואילו כל הצעות המחיר שאתם מקבלים הינן מעל 10,000 ש"ח.
כיצד תוכלו להפיק סרט תדמית לאתר שלכם במחיר שפוי?
נתחיל בכך שבמרבית המקרים אינכם צריכים סרט תדמית שמצולם בוידאו בלוקיישן עם שחקנים/פרזנטורים. עלויות של סרט תדמית כזה הינן גבוהות מכיוון שבעלי מקצוע רבים עוסקים במלאכת עשיית הסרט (צלם,תאורן,מקליט קול,במאי,מפיק,מאפרת ועוד) ועלויות של סרט כזה מתחילות ב12-13 אלף שקל. לכן עלינו להתמקד בסרט פוסט פרודקשיין. כלומר סרט תדמית שנעשה בעריכת וידאו/אפטר אפקטס ללא יציאה לצילומים. סרטים מסוג זה נעשים מתמונות, כותרות, אפקטים המשולבים עם קריינות ופס קול מרשים. השאלה שמעסיקה אתכם היא כיצד בעזרת כותרות ותמונות ניתן לעשות סרט תדמית מרשים. ובכן, הכל בעזרת תוכנת אפטר אפקטס. אפטר אפקטס מבית אדובי הינה התוכנה המשלבת אפקטים וכותרות, זוהי תוכנה מדהימה שבעזרתה ניתן לאנמץ כל תמונה ולעשות סרטים מרשימים ללא הצורך ליציאה לצילומים. ניתן לראות דוגמאות לסרטים מסוג זה באתר וידאו הד
סרט מסוג זה בנויים על קריינות ברמה גבוהה עם קריין מקצועי ומרשים, פסקול הנבחר בקפידה ע"י חברת ההפקה שדואגת לעשותו, וקונספט מנצח. זה אחד הדברים החשובים ביותר- קונספט מנצח וייחודי, אם יש לכם תסריט טוב, שקולע בצורה מדויקת לקהל המטרה שלו. קונספט שמצליח להעביר את החזון של העסק שלכם ב40-50 שניות. אתם לא צריכים יותר מזה. השקעת כספים רבים אינה ערובה להצלחה. תוכלו לראות סרטי פרסומת רבים שהושקעו בהם סכומי עתק ושאינם מחזירים את ההשקעה. מדוע? מפני שהקונספט והתסריט שלהם אינם מבריקים מספיק.
נסכם במספר נקודות כיצד ניתן להפיק סרט תדמית אפקטיבי:
השארו עם סרט שנעשה בעריכה תוך שימוש בתוכנת אפטר אפקטס.
השקיעו בקריינות ופס קול מרשים.
השקיעו בתסריט וקונספט מנצח.
כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד-,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.