אם בעבר מרבית שיטות הפרסום פעלו על בסיס ירייה באפילה, הרי שהיום - הודות לקיומן של תוכניות שותפים – התחולל שינוי. אתה כבעל העסק יכול לשלוט בצורה מדויקת בהוצאות השיווקיות ולדעת עד כמה הן אפקטיביות. עם זאת, כדי להבטיח שליטה מירבית, חשוב להקפיד על כמה קריטריונים חשובים.
תוכניות שותפים ושיטות תשלום שונות
תוכנית שותפים נחשבת לדרך הבטוחה ביותר להרוויח כסף באינטרנט, היות וההתאמה המקסימלית בין המפרסם לבעל האתר, מבטלת כמעט לחלוטין את הצורך בלקיחת סיכונים. תוכנית שיווק שותפים נתפרת בדיוק לפי העדפותיו של המפרסם, לרבות שיטת התשלום המועדפת עליו.
תוכניות שותפים מתומחרות לפי צפיות, הקלקות או פרסום לידים. ככל שבוחרים בשיטה הדורשת מצד הלקוח מידת השקעה רבה יותר, כך קל יותר לכמת את הצלחתה. עם זאת, שיטת ההקלקות הפכה פחות רלוונטית בשנים האחרונות, באשמת רמאויות וזיופי הקלקות, ולכן במידה ובחרת בשיטה הזו, חשוב שתוודא שלבעל האתר יש מנגנון מניעת זיופים.
התאם תוכניות שותפים איכותיות לעצמך
פרסום אתרים יהיה מוצלח רק בתנאי שיבוסס על התאמה איכותית, וכאן באה לידי ביטוי השליטה שלך בהוצאות: אתה בוחר עם איזה בעל אתר לשתף פעולה, אתה בוחר היכן הפרסומות שלך יופיעו ובאיזה פורמט בדיוק הן יהיו.
אל תשכח דבר משמעותי מאוד: כדי להבטיח תוכנית שותפים אפקטיבית, חשוב לא רק לשתף פעולה עם האתר המתאים, אלא להימנע מפרסום בשיטות שמטרידות את הלקוחות, כמו פורמט הפופ אפ.
שליטה מלאה בנתונים
תוכניות שותפים צריכות להתבסס במידה רבה על שקיפות, על מנת שיוכלו להצליח. הנתון החשוב ביותר שתצטרך לדרוש בעת בחינת שיתוף הפעולה עם האתר, הוא באשר לנתוני הטראפיק שלו. לאחר שתקבע שיטת התמחור המועדפת, חשוב לוודא שתהיה לך גם גישה חודשית למאגרי הנתונים הללו ולתוצאות.
שיווק אתרים לא מוכרח להתבסס על תוצאות בלבד, ולמעשה ישנם מפרסמים שמעדיפים לשלם תקציב יומי 'שטוח', שאינו מותנה בתוצאות. מדובר בשיטה בטוחה שמבטיחה שקט נפשי למפרסמים, גם אם היא לא מאפשרת מקום רב לתמרון. אם מדובר בביטחון שאתה מחפש עבור תוכנית השותפים שלך, מומלץ לבדוק האם אפשרות כזו היא לגיטימית.
חוזה גמיש יעניק את השליטה הרצויה
תוכניות שותפים מוכרחות להיות דינמיות. עולם האינטרנט - בדגש על עולם הווב 2 - הוא עולם שמתפתח בצורה מהירה. על כן, עליך כבתור מפרסם לוודא שבמסגרת חוזה העבודה ניתן לך חופש פעולה מלא, כך שבמידה ותגלה שהתשלום היומי שהנך משלם לא מניב מספיק תוצאות, תוכל להוריד את נפח התקציב או לתמחרו בהתאם לנתונים החדשים.
במקביל ליכולת שלך להישאר עם היד על הדופק ולהתאים את עצמך לנתונים, חשוב לוודא שגם הצד השני מבצע אופטימיזציה במטרה לשפר את התוצאות. יתכן שכלל לא יהיה צורך לשנות את שיטת התמחור, אלא כל שדרוש הוא מספר שינויים בקמפיין קידום האתרים שלך שיטיבו את התוצאות ויאפשרו פילוח איכותי יותר.
מעורבות היא מילת המפתח
תוכניות שותפים דורשות מידת השתתפות גבוהה מאוד מצד כל המעורבים בפעילות, בדיוק בגלל אופיין הדינמי והמשתנה. שליטה ובקרה בהוצאות הן פעולות קריטיות, אך אינן יכולות לבוא במקום מעורבות ביתר ההיבטים הקשורים לתוכנית. תוכניות שותפים מחייבות אותך לצלול פנימה, להבין בדיוק מה מתרחש סביבך ולהתעדכן כל העת.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל המספקת שירותי קידום אתרים.