אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון מקיף אשר כולל את החלק הדידקטי (לימודי) והחלק הפסיכולוגי. החלק הפסיכולוגי כולל שלושה תחומים עיקריים:חלק אינטלקטואלי,חלק רגשי וחלק הבודק את נושא הקשב והריכוז.
החלק האינטלקטואלי נבדק ע"י מבחן "ווקסלר". זהו מבחן פורמלי המקובל בכל העולם. מבחן זה בודק את התחום המילולי והתחום הביצועי. פערים בין התחומים עשויים להצביע על לקויות למידה.
החלק הרגשי נבדק ע"י מבחנים בלתי פורמליים:תצפית,התנהגות,ציורים,השלמת משפטים,סיפורים אשר הילד מחבר אודות תמונות.
תחום הקשב והריכוז נבדק ע"י מטלות גרפו-מוטוריות שונות הבודקות תיאום עין יד,מהירות עיבוד קוגניטיבי וזיכרון שמיעתי וחזותי.
בנוסף נערך אבחון דידקטי הכולל את תפקודי השפה השונים:קריאה,כתיבה והבעה.תפקודי הזיכרון השונים. ניתן להוסיף לחלק הדידקטי אבחון במתמטיקה ובאנגלית.
אבחון פסיכודידקטי נערך ע"י פסיכולוג חינוכי מומחה.ניתן לפצל את האבחון לחלק פסיכולוגי אותו עורך הפסיכולוג וחלק דידקטי אשר נערך ע"י מאבחנת דידקטית מוסמכת.
אבחון פסיכודידקטי מעניק התאמות ברמה 3 אשר נדרשות לבחינות הבגרות. בשונה מאבחון דידקטי,אשר בו ניתנות התאמות ברמה 1 ו 2. ההתאמות הלימודיות אשר ניתנות באבחון הפסיכו דידקטי שוללות שינוי בתנאי הבחינה כגון מבחן בע"פ,מבחן מותאם במקצועות השונים:רבי מלל,מתמטיקה ואנגלית. התאמות אלו ניתנות כאשר קיימת לקות למידה משמעותית ופערים רבים בנושאים הנלמדים.
טל סופר מנהלת מרכז איתנים,במרכז נערך:אבחון דידקטי,אבחון פסיכודידקטי