משחק מול מצלמה איננו רק כלי לימוד לשחקנים מתחילים המעוניינים לככב ב-YES וב-HOT בטלנובלות ובסדרות דרמה. משחק מול מצלמה הוא גם כלי לימוד נפלא בתחום של עבודת צוות ו שימור לקוחות . ואכן, חברות הדרכה רבות מיישמות כיום בתהליכי ההדרכה שלהן לא רק סרטוני הדרכה כי אם גם תהליך של משחק מול מצלמה . שימור לקוחות היא פעולה חשובה ומתבקשת, שימור לקוחות הינה פעולה חשובה כלכלית לארגון מכיוון שהיא פעולה החוסכת כסף רב. מסתבר שבתהליך של שימור לקוחות קיים חיסכון של עד פי 6 פר לקוח.
על מנת שאנשי מכירות , יוכלו לערוך פעולות שימור לקוחות , חשוב כי תהיה עבודת צוות טובה בינהם. עבודת צוות טובה איננה דבר מובן מאליו והיא עבודה שבהחלט דורשת הבנה, לימוד והתנסות. עבודת צוות טובה היא כזו שקיים בה שיתוף פעולה בשם המטרה הארגונית המשותף, על אף השוני בין חברי הקבוצה. פעמים רבות עבודת צוות , לא רק שאיננה מצליחה להגיע אל המטרות והיעדים, אלא אף כוללת קונפליקטים עמוקים המובילים לריבים קשים ופגיעה ביחסי עבודה לאורך זמן.
אחד מהכלים הטובים, המהירים והמנצחים ללימוד של עבודת צוות מהי, הינה משחק מול מצלמה .
בתהליך משחק מול מצלמה קיימים הרבה אלמנטים ובינהם שלושה דברים עיקריים:
1. הבעת הקונפליקט, הכעס, אי ההסכמה, המחלוקת הקיימים בצוות, באמצעות חברי הצוות בעצמם, אשר מצולמים.
2. צפייה של חברי הצוות בסיטואציה המצולמת.
3. ניתוח של המתרחש תוך כדי מקום להבעת כל התחושות האישיות בנושא.
בתהליך הזה האדם הופך מאמוציונלי עד מאוד (רגיש, פגיע, כועס ונוטר) לדמות אובייקטיבית הבוחנת מהצד את בכעס, המחלוקת ואי ההסכמה. ברגע שקיימת יציאה מתוך הרגש ומעבר לפן הרציונלי יותר, מתחיל דיון עמוק ובהמשך הגעה להבנה כי על אף השונות האישית והעבר המורכב בין חברי הצוות , עבודת צוות טובה יכולה להתרחש בשם המטרה הארגונית המשותפת. כמו כן, ישנו לימוד חשוב ששונות אנושית זה בסדר, ולא תמיד צריכים להסכים, ועדיין פשרה וויתור הם חובה לשם הגעה ליעד שלשמו התכנס הצוות.
משכוכית - ייעוץ והדרכה, חברה ל- ייעוץ ארגוני ו- פיתוח הדרכה מהמובילות בישראל! www.mash.org.il , משרד: 072-2500344, פקס: 072-2500343 בניהולו של יניב שנהב - 052-5086611 הדרכת מכירות WWW.iLEAD.CO.IL