מה הפרופיל שלך?
פרופיל הנו תיאור מילולי של מוצר, מותג או חברה.
כשניגשים למלאכת הכתיבה של פרופיל החברה הדבר הראשון שחשוב לשים אליו לב הוא להיצמד לאסטרטגיה השיווקית והפרסומית שנבחרה.
כל זאת, על- מנת שהפרופיל ישקף את היעדים השיווקיים, יתאים לערכי המותג וידבר לקהל היעד.
הזמנה לחידוד המסר השיווקי
הפרופיל הוא הזדמנות פז לחדד את המסר השיווקי במספר פסקאות. זהו יתרון אדיר מאחר שאין צורך להצטמצם למשפט אחד כמו בכתיבת סלוגן או במילה בודדת כאשר מחפשים שם למותג.
כשכותבים פרופיל נוצרת הזדמנות טבעית להמציא, לחבר ולהרכיב את ערכי המותג ויותר מכך - לבנות את התדמית באופן שישקף ויעצים את האסטרטגיה השיווקית.
מה כותבים כשכותבים פרופיל חברה?
למעשה קיימות אפשרויות בלתי מוגבלות לכתיבת פרופיל של מוצר, מותג או חברה.
כשכותבים פרופיל חברה רצוי להדגיש ולהתמקד במה שרוצים להבליט, בנקודות החזקות וביתרון מול המתחרים. לדוגמא: במידה ולחברה יש היסטוריה, דריסת רגל ומוניטין בתחומה כדאי לציין זאת. לעומת זאת, במקרים בהם לא קיימות נקודות היתרון האלה רצוי להשאיר זאת בעילום ולהתמקד בתחומים אחרים.
הכלל החשוב הוא להתמקד במה שרוצים להבליט, להיות ממוקדים ולשדר מסר ברור ומדויק.
האורך קובע?
הפרופיל יכול להיות קצר ולהכיל פסקה או שתיים ובאותה מידה הוא יכול להיות ארוך ומורכב ממספר פסקאות עמוסות. כשרוצים להקל על הקריאה כדאי לחלק את הפרופיל לפסקאות עם כותרות. כל כותרת מכילה את עיקר הפסקה. כך קיים סיכוי גבוה יותר שהקוראים יזכרו את עיקרי הדברים. בנוסף לכך, מנועי החיפוש באינטרנט ימצאו ביתר קלות את הכותרות הרלוונטיות ויעלו את המותג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
כמה משקל = טון שיווקי ?
כשכותבים את פרופיל החברה יש משקל עצום לטון השיווקי שבוחרים.
הטון השיווקי מתבטא בניסוח, במקצב ובאוצר המילים הבונות את הפרופיל.
הפרופיל יכול להיכתב בנימה אישית או קורקטית, בגוף ראשון, שני או שלישי, כתיאור המשווה נופך מדעי, עובדתי, אקדמאי, או כתיאור קליל, מצחיק ואולי אף מרגש. הכל תלוי בענף ובמקצוע שהמוצר או החברה שייכת אליו.
כיון שלא קיימים חוקים וניתן להמציא את המשחק כל פעם מחדש, כדאי לצאת מהמשוואות הבנאליות כאשר האקולוגיה העסקית מאפשרת זאת. כך, ניתן ליצור רושם חזק יותר, לגעת רגשית בקהל היעד ומשם להפעילו.
תוספות, מישהו?
ניתן להעשיר את המידע שניתן בפרופיל החברה על-ידי תוספות שונות. לדוגמא: בגוף הפרופיל אפשר להוסיף את החזון ואת המטרות של המוצר או החברה. בנוסף, יש פרופילים שמסבירים את מקור שם החברה, מפרטים את שמות ותפקידי המנהלים, מוסיפים שמות לקוחות נבחרים וכיד הדמיון הטובה.
"כל המוסיף גורע"
חשוב להטמיע בזיכרון את המשפט המפורסם: "כל המוסיף גורע".
כשכותבים פרופיל חברה חשוב להתמקד רק בפרטים הרלוונטיים, כי בשורה התחתונה, כתיבת פרופיל חברה היא הזמנה לחידוד המסר השיווקי.
פרופיל הנו תיאור מילולי של מוצר, מותג או חברה.
כשניגשים למלאכת הכתיבה של פרופיל החברה הדבר הראשון שחשוב לשים אליו לב הוא להיצמד לאסטרטגיה השיווקית והפרסומית שנבחרה.
כל זאת, על- מנת שהפרופיל ישקף את היעדים השיווקיים, יתאים לערכי המותג וידבר לקהל היעד.
הזמנה לחידוד המסר השיווקי
הפרופיל הוא הזדמנות פז לחדד את המסר השיווקי במספר פסקאות. זהו יתרון אדיר מאחר שאין צורך להצטמצם למשפט אחד כמו בכתיבת סלוגן או במילה בודדת כאשר מחפשים שם למותג.
כשכותבים פרופיל נוצרת הזדמנות טבעית להמציא, לחבר ולהרכיב את ערכי המותג ויותר מכך - לבנות את התדמית באופן שישקף ויעצים את האסטרטגיה השיווקית.
מה כותבים כשכותבים פרופיל חברה?
למעשה קיימות אפשרויות בלתי מוגבלות לכתיבת פרופיל של מוצר, מותג או חברה.
כשכותבים פרופיל חברה רצוי להדגיש ולהתמקד במה שרוצים להבליט, בנקודות החזקות וביתרון מול המתחרים. לדוגמא: במידה ולחברה יש היסטוריה, דריסת רגל ומוניטין בתחומה כדאי לציין זאת. לעומת זאת, במקרים בהם לא קיימות נקודות היתרון האלה רצוי להשאיר זאת בעילום ולהתמקד בתחומים אחרים.
הכלל החשוב הוא להתמקד במה שרוצים להבליט, להיות ממוקדים ולשדר מסר ברור ומדויק.
האורך קובע?
הפרופיל יכול להיות קצר ולהכיל פסקה או שתיים ובאותה מידה הוא יכול להיות ארוך ומורכב ממספר פסקאות עמוסות. כשרוצים להקל על הקריאה כדאי לחלק את הפרופיל לפסקאות עם כותרות. כל כותרת מכילה את עיקר הפסקה. כך קיים סיכוי גבוה יותר שהקוראים יזכרו את עיקרי הדברים. בנוסף לכך, מנועי החיפוש באינטרנט ימצאו ביתר קלות את הכותרות הרלוונטיות ויעלו את המותג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
כמה משקל = טון שיווקי ?
כשכותבים את פרופיל החברה יש משקל עצום לטון השיווקי שבוחרים.
הטון השיווקי מתבטא בניסוח, במקצב ובאוצר המילים הבונות את הפרופיל.
הפרופיל יכול להיכתב בנימה אישית או קורקטית, בגוף ראשון, שני או שלישי, כתיאור המשווה נופך מדעי, עובדתי, אקדמאי, או כתיאור קליל, מצחיק ואולי אף מרגש. הכל תלוי בענף ובמקצוע שהמוצר או החברה שייכת אליו.
כיון שלא קיימים חוקים וניתן להמציא את המשחק כל פעם מחדש, כדאי לצאת מהמשוואות הבנאליות כאשר האקולוגיה העסקית מאפשרת זאת. כך, ניתן ליצור רושם חזק יותר, לגעת רגשית בקהל היעד ומשם להפעילו.
תוספות, מישהו?
ניתן להעשיר את המידע שניתן בפרופיל החברה על-ידי תוספות שונות. לדוגמא: בגוף הפרופיל אפשר להוסיף את החזון ואת המטרות של המוצר או החברה. בנוסף, יש פרופילים שמסבירים את מקור שם החברה, מפרטים את שמות ותפקידי המנהלים, מוסיפים שמות לקוחות נבחרים וכיד הדמיון הטובה.
"כל המוסיף גורע"
חשוב להטמיע בזיכרון את המשפט המפורסם: "כל המוסיף גורע".
כשכותבים פרופיל חברה חשוב להתמקד רק בפרטים הרלוונטיים, כי בשורה התחתונה, כתיבת פרופיל חברה היא הזמנה לחידוד המסר השיווקי.