דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סלוגן - משפט קצר עם זכרון ארוך 

מאת    [ 04/09/2007 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 6254 פעמים ]

סלוגן - משפט קצר עם זיכרון ארוך

משפט קצר
הסלוגן הוא משפט, לרוב קצר, הנמצא סמוך לשם המותג.
הסלוגן הוא הזדמנות לחזק את המסר השיווקי של המותג. בין אם הקופירייטר בוחר לכתוב את הסלוגן באופן מדוייק, מתחכם, מצחיק או מכעיס ובין אם באופן אחר - עדיין, תפקידו של הסלוגן הוא לחזק את המסר השיווקי ולעבות אותו כך שייחקק בתודעה של קהל היעד.

איזה סלוגן לכתוב
כאשר עולה השאלה באיזה סוג של סלוגן לבחור, למעשה קיימות אינספור של אפשרויות.
השאלה המתבקשת, תמיד, היא מה רוצים לשדר ובעיקר אילו ערכים רוצים להעביר לקהל היעד. לדוגמא: כאשר קהל היעד הנו אינטלקטואלי והמותג מייצג ערכים כאלו, רצוי שהסלוגן יתמוך בהוויה הזו וייכתב באופן מתחכם, ערמומי (באופן החיובי של המילה) ואולי אפילו מפתיע במספר המשמעויות שלו. סלוגן עם יותר ממשמעות אחת מבוקש ביותר בימינו מאחר שהוא נחקק ביתר קלות בזיכרון.
דוגמא נוספת: כאשר אנו מעוניינים להעניק למותג ערכים של יוקרה ניתן לכתוב סלוגן המשווה את המוצר למשהו יוקרתי ממקום אחר או פשוט לכתוב משפט שבאופן עקיף משווה לו את היוקרה הזו. שימו לב לחלק מהסלוגנים בעולם המשקאות ותבינו מיד על מה מדובר...

איך לכתוב סלוגן
כמו בכל תחום יצירתי, גם כאן, אין חוקים קבועים.
כאשר ניגשים לכתיבת הסלוגן, חשוב לאפשר ליצירתיות להשתחרר החוצה במלוא עוזה.
בין אם אתם צריכים לרקוד (עד אור הבוקר), לשתות (בלי לנהוג), לעשן (בלי לשאוף) או לעשות מדיטציה (בלי להתפלצן)- עשו כל מה שצריך כדי לאפשר ליצירתיות לבטא עצמה: כתבו כל שעולה על רוחכם, גם אם נראה טיפשי באותו הרגע. כאשר ניגשים לסיעור מוחות, תנו לשוטרים ללכת להפסקת דונאטס וקפה. אתם בינתיים תתפרעו, תצחקו, תבכו ותישברו את הראש, אבל העיקר, כתבו הכל. גם מה שנראה לכם כרגע כזבל יכול לשמש את הפרח שאתם מחפשים, את הסלוגן שהוא ממש כמו יהלום מלוטש כאשר הוא במיטבו.

כמה כללים כלליים
ראשית, שימו לנגד עיניכם את ערכי המותג. שנית, את התועלת שיש לקהל היעד מהתחברות למותג ושלישית את הטון השיווקי שאתם מחפשים.
ערכי המותג עשויים להיות מורכבים מבסיס רגשי, אינטלקטואלי או אחר.
התועלת, כמו ערכי המותג, יכולה להיות רגשית, אינטלקטואלית או אחרת.
הטון והשפה השיווקית יכולה להיות קלילה, רצינית, מפחידה, מצחיקה, סלנגית וכדומה. את הסלוגן ניתן לכתוב באופן מתומצת או כמשפט ארוך יחסית.
בדקו אותו עם סימן שאלה, עם סימן קריאה, עם טיעון או עם נופך של עובדה. העיקר - היצמדו לאסטרטגיה השיווקית ולערך שאתם מעוניינים שהמותג ישדר.


לא על המילה לבדה
הסלוגן אינו חייב להיכתב על סמך הרעיון, הקונספט המילולי, בלבד.
כאשר מחברים סלוגן, יש לקחת בחשבון גם את הלוגו של החברה ולחבר הכל יחדיו. זהו "קריאייטיב" במיטבו.
לדוגמא: כאשר הלוגו של החברה הוא חיה מסוימת למשל ציפור, כדאי שהסלוגן יבטא את המסר השיווקי עם אמרות כנף מקוריות...
במקרה שהלוגו אבסטרקטי טוב יהיה למצוא את המילה שתעטוף אותו ותכיל את המסר השיווקי באופן מושלם.

ביטויים שגורים וניבים מחודדים
אפשרויות נוספות לכתיבת סלוגנים נמצאות בעולם הביטויים השגורים. סלוגנים רבים נכתבו כאשר הם "נשענים" על צליל, מקצב או משמעות של ביטויים שגורים או פשוט זהים להם.
ניבים מארצות אחרות יכולים לשמש כבסיס פורה לסלוגנים.

מילון שהוא אוצר (מילים)
כאשר כותבים סלוגן משתמשים פעמים רבות במילים נרדפות ומקבילות כדי לתאר את ערכי המותג. בידיוק בשל צורך זה נולד התזאורוס. לא, זה לא סוג של דינוזאור אלא מילון שהוא אוצר (מילים). לתזאורוס ניגשים כשיודעים מה המשמעות אך מחפשים מילים חופפות, מקבילות, נרדפות או מנוגדות.
התזאורוס מספק פריזמה של אפשרויות לכל מילה ולכל נושא ובכך מעשיר את אפשרויות הכתיבה.

זיכרון ארוך
סלוגן מושלם מכיל את ערכי המותג, את התועלת שלו והבטחה שיווקית לקהל היעד.
סלוגן במיטבו הנו משפט קצר הנחקק בתודעה בתאי הזיכרון לטווח ארוך. אותו זיכרון מודע ושאינו מודע מסייע ללקוח להגיע להכרעה הקריטית ולבצע את הפעולה שאנו חפצים בה מול מותגים מתחרים.



אסף גופר- קופירייטינג | קופירייטר בפואנטה - נקודת יתרון מפורסמת http://www.puenta.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב