דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבוצת יחסים בין-אישיים 

מאת    [ 07/05/2011 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 3787 פעמים ]

קבוצת יחסים בין-אישיים

קבוצת יחסים בין-אישיים מאפשרת לכל אחד ממשתתפיה לעבוד על נושאים שהוא חש שדורשים תשומת לב, השקעה ועבודה בחייו האישיים ושהיה רוצה לראות בהם שנוי וצמיחה. נושאים כגון: עבודה על מערכות יחסים אישיות, יכולת להיות בקשר זוגי, ניהול יעיל ונכון של מערכות יחסים בעבודה עם קולגות, יכולת לשלוט בכעסים, להתגבר על ביישנות וחסימות בתקשורת, עבודה על פחדים וחרדות או תחושת תקיעות וחוסר מימוש- על כל הנושאים הללו ועל נושאים נוספים כדוגמתם ניתן לעבוד בקבוצה.

כיצד הדבר מתבצע? הקבוצה מורכבת בדרך כלל משמונה עד חמישה עשר משתתפים ומנחה שהוא בעל מקצוע מוסמך. כל משתתף מביא את עולמו הפנימי ואת התכנים שמעסיקים אותו ומדבר על עצמו כראות עיניו ובקצב שנכון לו. בהדרגה המשתתפים לומדים להכיר אחד את השני ובין חברי הקבוצה נוצרים דיונים, היכרות והיסטוריה משותפת. הדרך שבה כל משתתף מביא את עצמו לקבוצה מלמדת בעצם כיצד הוא פועל בחייו האישיים ובהדרגה נחשף האופן בו הוא מתקשר מול אנשים אחרים ומול הסביבה. אנשים בקבוצה מגיבים לאופן בו חבריהם פועלים ונוצרת דינמיקה קבוצתית בין המשתתפים. תפקיד המנחה לנווט את הדינמיקה הזו ולכוון את המשתתפים למקום שמאפשר להם להשתמש בחומר הגלם שעולה בקבוצה בכדי ללמוד על עצמם ולראות האם הם יכולים לקבל תובנות חדשות לגבי עצמם וללמוד מהחווייה הקבוצתית לגבי חייהם האישיים. בסופו של דבר מטרת הקבוצה היא להשתמש בחוויות קבוצתיות בכדי לצמוח בחיים האישיים ולשנות דפוסי חשיבה, רגש והתנהגות שהאדם התרגל לפעול בהם במשך השנים ושעוצרים אותו מלחיות חיים מאושרים ומלאים יותר. 

מה היתרונות בהשתתפות בקבוצת יחסים בין אישיים? ההשתתפות בקבוצה מאפשרת לכל משתתף להרחיב את ההיכרות שלו עם עצמו ולקבל אינפורמציה חשובה לגבי הדרך שבה התנהגותו משפיעה על אנשים אחרים. לדוגמא, כאשר המשתתפים מסבירים למשתתף שהוא נחווה כמתנשא, כמנותק ותוקפני והוא לא ראה זאת וחשב שהוא בסך הכל אומר לאנשים מה שהוא חושב עליהם בצורה ישירה, הוא יכול ללמוד שיעור יקר ערך על מה גורם לאנשים להתרחק ממנו ולא להפתח אליו כפי שהיה רוצה. כמו כן היכולת לחלוק עם אנשים נוספים מחשבות, לבטים והתלבטויות מאפשרת לאוורר את התכנים האישיים של כל משתתף ולהיחשף לרעיונות חדשים. על ידי האיטראקציה עם אנשים נוספים סביב נושאים אישיים מתאפשרות זוויות ראיה חדשות על הדברים ודברים שנראו רציניים ובלתי פתירים מקבלים לפתע זווית אחרת שמאפשרת התקדמות לגביהם. פעמים רבות מגלה המשתתף כי אנשים נוספים מתמודדים עם בעיות דומות לאלו שלו. הגילוי הזה מאפשר נחמה וקבלת תחושת תמיכה והעצמה מההשתתפות בקבוצה. אין צורך להתמודד ולסבול לבד סבל מיותר בשעה שניתן לשתף אנשים נוספים בנושא באווירה מתאימה ובלווי הנחייה מקצועית.

 


זיו טל- עובד סוציאלי, מטפל ומנחה קבוצות 


פרטים נוספים באתר http://www.zivtal.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב